Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Gezocht: handleiding Scheer HM 40-D bovenfrees

Ik heb een Scheer HM 40-D bovenfrees gekocht en zou graag de handleiding hebben. Het is een oud model waarvoor ik helaas de handleiding niet op het web heb kunnen vinden.
    Heeft iemand die misschien?

Alvast bedankt!

Roald

ps: De onderdelenlijst heb ik al gevonden, het gaat echt om de handleiding dus.

op de volgende website: http://www.hanskochgmbh.de/ (ik hoop dat je duits kunt lezen) hebben ze nieuwe en tweedehandse scheer machines, en zelfs onderdelen voor zover ik kon zien, misschien dat je daar eens kunt vragen.

Ik heb ze daar al eens om gevraagd, maar niet gekregen, helaas.
    Vraag blijft dus staan!

Ik heb twee concrete vragen over de HM40D, waar iemand die deze frees heeft me misschien mee kan helpen:
    - Wat is de diameter/schroefdraad van de aanslagstang? (die ontbreekt bij mij)
    - Het handvat aan de zijde van de schakelaar is draaibaar en heeft twee standen. Waartoe dient dit? Ik zie niks veranderen...

Alvast bedankt!

Groeten,
    Roald

Hm40d

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door roald Bekijk Berichten
    Ik heb twee concrete vragen over de HM40D, waar iemand die deze frees heeft me misschien mee kan helpen:
    - Wat is de diameter/schroefdraad van de aanslagstang? (die ontbreekt bij mij)
    - Het handvat aan de zijde van de schakelaar is draaibaar en heeft twee standen. Waartoe dient dit? Ik zie niks veranderen...

Alvast bedankt!

Groeten,
    Roald

Hallo Roald,

Is het gelukt met de HM40D? Ik heb er ook 1. Alleen het tandwielhuis staat droog. Weet jij misschien welke olie ik moet gebruiken?

Knud

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knud Bekijk Berichten
    Hallo Roald,

Is het gelukt met de HM40D? Ik heb er ook 1. Alleen het tandwielhuis staat droog. Weet jij misschien welke olie ik moet gebruiken?

Knud
    Ik heb ook net zo'n frees gekocht en zit met dezelfde vragen. Kan iemand mij helpen.

Welke vragen precies? Mijn buurman heeft een garage, hij heeft me wat olie gegeven en dat werkt erg goed.

Met het draaibare handvat kan je de machine vergrendelen op een bepaalde hoogte. Als je het handvat draait ,duw je een bronzen stift tegen de geleidestang.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knud Bekijk Berichten
    Welke vragen precies? Mijn buurman heeft een garage, hij heeft me wat olie gegeven en dat werkt erg goed.
    Bedankt voor de reactie. Of iemand een handleiding heeft en welke olie er in moet.

Bedankt voor de reactie, dit was ook één van mijn vragen.

Forum Rechten