Tafelblad behandelen tegen vocht?

Dominee

Nieuw lid
5 feb 2013
6
0
Goedemiddag,

Ik ben bezig met het schuren van onze tafels, om te beginnen leef ik me uit op de salontafel.

Het idee is om wat eerst een donker meubels was, licht te maken.
De poten worden wit gelakt, en het blad wil mijn vriendin grey-wash hebben.

Het eerste idee was om de gehele tafel wit te lakken, maar we vonden het toch mooier om het blad anders te doen.

Ik ben alleen bang dat als er drinken over de tafel gemorst wordt, je het er niet meer uit krijgt(en we alsnog de gehele tafel wit moeten verven).
Waarmee kan ik deze het beste behandelen zodat deze grey-wash is en nog een matte uitstraling heeft?

Even wat foto's voor een duidelijker beeld:


20130408_140215.jpg20130409_205953.jpg
 

golddigger

Actieve deelnemer
22 jul 2010
241
0
Wat is er gebeurt met die tafel:p.

iig moet je vrij diep schuren om al het verf uit de groeven te krijgen mischien is matzwart of een andere kleur er dik overheen makkelijker.
 

Dominee

Nieuw lid
5 feb 2013
6
0
@golddigger donker maken wordt hem niet, hij was al donker! En verven is de laatste optie, dan wordt die geheel wit.
Maar willen eerst proberen of het te doen is om hem natuurlijk te houden, maar dan wel zo dat die ook nog tegen vloeistof kan.
En dat zwarte wat je nog ziet mag blijven zitten, ik schuur alleen de bruine bijts er af anders hou ik een blad over ter dikte van een bierviltje :p!

@SamPonette Ik ga er naar op zoek, in ieder geval bedankt voor het mee denken!
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.