kitty draaibank

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Pieter bedankt voor je reactie. Wanneer adviezen zo worden opgepakt is het alleen maar leuk om kennis/ervaring te delen.
Kijk anders ook even bij www.drechselbedarf-schulte.de (net over de grens bij Emmen), die een leuke aanbieding heeft van een chuck en ander opspanspul voor de LARA-Mini voor €150,--.
Even goed opletten of het passend is. Ik meen dat de chuck een draad heeft van 33M. Dan kun je ruim uit de voeten met draaiwerk.
Veel succes en laat vooral wat zien.
vr.gr. Jan Pranger.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.840
895
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Hallo Henk,
waarom zou jij niet kiezen om er een vierklauw op te zetten?

ZIe het antwoord van Rene. Te iel om een aantal kilos staal en hout zonder ongewenste vibratie bij hogere RPMs rond te draaien.

Overigens, voor zover ik me herinner is een G3 kleiner (en lichter) dan een Supernova. De G3 is bedoeld voor wat wel 'mini' en 'midi' lathes genoemd worden, zoals, zeg maar, de HBM 450... Of de (nieuwe) Teknatool Mercury.
 
Laatst bewerkt:

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.689
2.567
Gaanderen
Neem de as toch mee naar een ijzerwaren winkel, die hebben toch vaak wel gigantisch veel bouten/moeren, en ook in afwijkende maten.
Hun kunnen je vast wel vertellen wat voor een draad er op zit.
Succes ermee
Je hebt helemaal gelijk wij kregen regelmatig klanten met ze vraag. Alleen gebruikten wij een schuifmaat voor de dikte en een spoedmeter http://www.google.nl/search?q=draad...nl%2Fd226_gedore_meetgereedschap.html;500;335
Bedenk wel dat ook de tophoek van de draad kan verschillen 55 tegen 60 graden 55=ww 60=metrisch. Er zijn nog maar heel weinig handelaren die engelse maten en of metrisch fijn op voorraad hebben.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.