Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: letters

letters

We zijn op zoek naar een vlotte manier om voor mensen met een handicap een machine te vinden die hen helpt bij het uitzagen van letters uit mdf hout (4000 letters op jaarbasis)
    Kan er iemand ons hierbij helpen?

wat voor handicap precies? motorisch of mentaal? Zware handicap of lichter? Is het zoiets als een beschutte werkplaats?

In eerste instantie zou ik een figuurzaag(machine) voorstellen? Maar afgaande op uw initiële vraag kan ik niet echt antwoorden...

Onze bewoners hebben een mentale handicap, matig tot ernstig. Momenteel werken we met figuurzagen, maar we zijn op zoek naar een manier om dit vlotter te laten verlopen (cnc machine?)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SamPonette Bekijk Berichten
    wat voor handicap precies? motorisch of mentaal? Zware handicap of lichter? Is het zoiets als een beschutte werkplaats?

In eerste instantie zou ik een figuurzaag(machine) voorstellen? Maar afgaande op uw initiële vraag kan ik niet echt antwoorden...

Wat is uw voornaamste doelstelling, de mensen met de handicap een min of meer aangename tijdsbesteding verzorgen, of is uw doel de 4000 letters. Ik neem aan dat u met figuurzagen, figuurzaag machines bedoeld, of gaat het echt met het handje en de figuurzaagbeugel? Hebben de mensen er nu plezier in, is er ook voldoening over het bereikte resultaat?

jaap

Met 1 goede/professionele elektrische figuurzaag moet je toch wel makkelijk meerdere letters per uur kunnen zagen uit MDF. Met 2 per uur haal je de 4000 al. Met goedkope elektrische figuurzagen kun je niet continu werken want die moeten elke 15 of 30min een tijdje uit.

Met een cnc machine gaat het wel erg makkelijk, maar dat lijkt mij behoorlijk saai.

Je kunt ook met bovenfrezen werken i.c.m. met mallen. Als je eenmaal alle mallen hebt gemaakt zal dat ook wel behoorlijk snel gaan.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaap Bekijk Berichten
    Wat is uw voornaamste doelstelling, de mensen met de handicap een min of meer aangename tijdsbesteding verzorgen, of is uw doel de 4000 letters. Ik neem aan dat u met figuurzagen, figuurzaag machines bedoeld, of gaat het echt met het handje en de figuurzaagbeugel? Hebben de mensen er nu plezier in, is er ook voldoening over het bereikte resultaat? jaap
    Het lijkt mij beter om eerst het antwoord op deze vraag af te wachten.
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders, mvg .

Wellicht dat een Panto Router opstelling iets is. Mathias Wandel heeft zijn zelfbouwoplossing al voor een aantal projecten toegepast.
    Kijk maar eens op http://woodgears.ca/pantograph/index.html.

Dit lijkt me vooral handig als het om repeterend werk gaat.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Vooruitlopend op het antwoord op de vraag waarom men sneller wil produceren hierbij een link naar 3 figuurzaagmachines voor weinig geld.

http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en...reviousPage=lr
    Ronald

Forum Rechten