Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Onderwerp: Bosch GMF 1400 CE

Bosch GMF 1400 CE

Heren,

Heeft iemand ervaring met bovengenoemde machine?

Groet,

Dirk

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008

Re: Bosch GMF 1400 CE

Ik zag in het topic "poort" dat Chris_belgium zo'n frees heeft. Volgens mij gebruikt hij de koppieereenheid alleen onder een freestafel.

Lijkt mij ook een zeer interessante machine!

Bedankt voor de tip. Ik heb hem meteen een berichtje gestuurd om navraag te doen!

Ik vind 'm absoluut geen meerwaarde hebben ten opzichte van bovenfrezen die kopieerringen kunnen opnemen en andere zolen opgeplaats kunnen worden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zuma
    Ik vind 'm absoluut geen meerwaarde hebben ten opzichte van bovenfrezen die kopieerringen kunnen opnemen en andere zolen opgeplaats kunnen worden.
    Onderbouw die mening eens? Op welke machines kunnen dan nog meer een andere zool geplaatst worden? Zit er namelijk ook over te twijfelen om deze machine aan te schafen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coko
    Ik zag in het topic "poort" dat Chris_belgium zo'n frees heeft. Volgens mij gebruikt hij de koppieereenheid alleen onder een freestafel.

Lijkt mij ook een zeer interessante machine!
    Heb inderdaad die machine, ben er zeer tevreden over. 2 kwaliteitsmachines voor de prijs van 1 volgens mij.

Simpel sla een festool catalogus open en zie wat een boel accesoires je bij de frezen van ze kan krijgen waaronder kopieerringen en aangepaste zolen voor specifieke toepassing.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008

Maar dan heb je nog geen twee frezen.
    Een laat je onder de freestafel zitten en de ander gebruik je als inval frees. Lijkt mij een ideale combi. Veel mensen gebruiken hier nu twee dure freesmachines voor.

Komt nog eens bij dat de accesoires en machines van festool vaak schofterig duur zijn (op koppieerring na). 350 euro voor een 1100 watt frees geleverd in een dos met alleen een zijgeleider vind ik toch echt te duur.

Ik hoor geen negatieve klanken over de GMF 1400 dus ik heb het volgende plan getrokken:

Bij Woodpeck in de VS heb ik de Precision Router Lift gekocht. In het kader van als je het doet doe het dan maar goed, heb ik mezelf dit kadootje gedaan.
    Aangezien deze lift slechts enkele freesmachines ondersteunt, ga ik dus de Bosch GMF 1400 CE kopen. Deze is identiek aan de (Amerikaanse) Bosch 1617.
    Inmiddels heb ik ook al wat spullen bij Baptist en Axminster gekocht, dus ik ga binnenkort de ideale freestafel in elkaar knutselen. Althans een poging daartoe doen. Uiteraard gebruik ik daarvoor de diverse tips en threads die ik hier al ben tegengekomen.

Ik houd jullie op de hoogte :-)

In de aanbieding: http://www.toolstation.nl/shop/Uitverko ... 731/p47488

Scheelt toch weer een paar tientjes!

Forum Rechten