Kwaliteit van Cp multiplex

sebc

Actieve deelnemer
1 jun 2012
110
0
Leuven, Belgium
Ik zou voor een keukenblad graag Multiplex langs beide zeiden laten bezetten met HPL.
Hier voor had ik enkele offertes gevraagd en verschillende leveranciers stelde voor Berken MTX kwaliteit Cp te gebruiken.
Mij is het niet echt duidelijk wat de definitie is van Cp en ik vind het ook niet direct.

Mijn grootste bezorgdheid is dat de randen niet echt netjes gaan zijn (met matte vernis).

Dit is het effect dat ik wil:
werkruimte_naarden_03.jpg
 

MarcoZ

Actieve deelnemer
25 dec 2011
133
0
Dit zijn de verschillende klasses bij berken multiplex.


Kwaliteit B/BB
B-zijde is ongepropt en geschuurd. Mits op kleur en structuur uitgezocht is één voeg toegestaan; kleine open noestjes, kopscheurtjes alsmede enige miskleur zijn toegestaan. BB-zijde is gepropt en geschuurd. Goede doorsnee kwaliteit. Geen uitgevallen noesten en grove gebreken vervangen door ingezette stukjes. Kopscheurtjes kunnen voorkomen.

Kwaliteit B/B
Beide zijden ongepropt en geschuurd. Mits op kleur en structuur uitgezocht is één voeg toegestaan. Kleine open noestjes, kopscheurtjes alsmede enige miskleur zijn toegestaan.

Geschikt voor fineer- en plakwerk
Kwaliteit BB
Gepropt, geschuurd en goede doorsnee kwaliteit. Geen uitgevallen noesten, grove gebreken zijn vervangen door ingezette stukjes. In plaats van proppen zijn ook voegen toegestaan. Kopscheurtjes kunnen voorkomen.

Kwaliteit CP/CP
Gepropt en geschuurd waarbij soms twee proppen voor één kwast zijn Gebruikt. Bruine verkleuringen en grote vaste noesten zijn toegestaan. Tevens kunnen kopscheurtjes alsmede kleine technische gebreken voorkomen.
(bron www.iboma.com)
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
CP is dus wel geschikt. Je gaat er toch HPL overheen plakken? Kan bestaat dat er in kopshout wat openingen zijn. Maar dat is ook op die foto die jij laat zien, zie linksboven, links naast de greep. Dit is op te lossen door hem dicht te plamuren met cellucol en schuurstof.
 

MarcoZ

Actieve deelnemer
25 dec 2011
133
0
Dat op de foto zijn geen openingen, zijn donkere stukken van de noest in de fineer. Ik heb zelf tussen september 2012 en nu zo'n 650 platen berken multiplex B/BB gehad en de keren dat ik daarbij een gaatje in het kopshout heb gehad is op 2 handen te tellen. Er worden echt goede fineerlagen gebruikt en geen rotzooi, maar dat zie je dan ook wel terug in de prijs. ;)
 

sebc

Actieve deelnemer
1 jun 2012
110
0
Leuven, Belgium
De prijzen zijn soms nogal ondoorzichtig.

Bvb:65€/m^2 voor MTX BB met 2* HPL
Of 70€/m^2 voor MTX Cp met 2* HPL
Of 40€/m^2 voor MTX Cp met 2* (goedkopere reeks) HPL
en dan nog een ander bedrijf dat er in slaagt ongeveer het dubbel van de prijs te vragen (maar geen prijs per m^2 kan geven)

Het is duidelijk nogal een kluwen, nog wat rond mailen dus.
(allemaal exclusief btw natuurlijk)

Bedankt voor de commentaren, ik zal wat beeldmateriaal voorzien als het af is.
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
vnl een beetje oppassen met Martens ;) het is niet de eerste keer dat ik hoor dat particulieren met een voor hen kleine bestelling een beetje stiefmoederlijk behandeld worden. Pro's die er elke week komen, dat is dan weer wat anders.

Al bij Segers prijs gevraagd? vlakbij martens, maar meer gericht op particulieren.


Verder rekenen de meeste houthandels in m², gewoon even omrekenen wat dan een plaat kost.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.