Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 29

Onderwerp: De Zaag

De Zaag

Laatst gewijzigd door Caspar Labarre; 05-04-13 om 10:55.

hey caspar
    wanneer zien we het eind resultaat
    klopt het dat het een afkort zaag wordt ?
    mvg leroy

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leroy Bekijk Berichten
    hey caspar
    wanneer zien we het eind resultaat
    klopt het dat het een afkort zaag wordt ?
    mvg leroy
    Een gewone zaag voor verbindingen. Deze filmpjes heb ik gemaakt om te laten zien hoe zagen gemaakt en geslepen kunnen worden. Er volgen nog wat maar het uploaden duurt lang.

duidelijke video's! alleen jammer dat je geen verhaaltjes vertelt

Hallo Caspar,

duidelijke filmpjes!
    Heb je eerst de afstand tussen de tanden uitgezet?

groeten
    Ornament
    http://www.houtsnijden.eu

Supergaaf!! hoe je zaagt in filmpje 12 vind ik helemaal super, alle respect voor je vijl en zetwerk en overigens ook de mooie opnamen!!

jaap

Potdikkie. Da's knap werk. De vakmanschap straalt er van af. Ik had nog nooit gezien of ook maar bedacht dat je regelmatige tandjes kunt vijlen zonder ze eerst te markeren. Ik stel me zo voor dat de oude zagenmakers het ook zo deden, voor de tijd van de ponsapparaten.

Geweldig Caspar,
    Gave filmpjes van het zaag vijlen eenvoud maakt kunst het vakmanschap straalt er van af!! Als je nog behoefte hebt aan een stuk bandzaag pus minus 1,5 a 2 mm dik breedte ongeveer 9 cm zo uit mijn hoofd, geef maar even een pmtje. Je kunt er geweldige schraapstalen en zaagjes van maken.
    Ben heel benieuwd naar de volgende filmpjes.

Roeland

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roeland Bekijk Berichten
    Geweldig Caspar,
    Gave filmpjes van het zaag vijlen eenvoud maakt kunst het vakmanschap straalt er van af!! Als je nog behoefte hebt aan een stuk bandzaag pus minus 1,5 a 2 mm dik breedte ongeveer 9 cm zo uit mijn hoofd, geef maar even een pmtje. Je kunt er geweldige schraapstalen en zaagjes van maken.
    Ben heel benieuwd naar de volgende filmpjes.

Roeland
    wow dat klinkt prachtig! industrieel? ongehard? hoe lang? tandsteek?

"ornament" enkel de diepte zet ik uit de facetjes bepalen de afstand

Caspar,
    De bandzaag is afkomstig van een in gebruik zijnde boomzaag, het is volgens mij gereedschapstaal redelijk hard maar niet gehard, ik heb nog enkele stukken liggen van ik denk 1,20/1,40 de tandsteek weet ik niet zo uit mijn hoofd 15mm denk ik. Zagen met een ijzerzaag lukt wel maar gaat zeer moeizaam!!

Roeland

Forum Rechten