Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 26

examenwerkstuk af!!!

beste forumleden,

normaal heb ik meer houtdraaiwerkstukken om te laten zien, maar nu heb ik eindelijk eens een meubel wat hoop ik forum-waardig is.
    afgelopen week heb ik namelijk mijn examenwerkstuk afgerond. dit is het laatste werkstuk wat je moet maken om de opleiding af te ronden. in mijn geval heb ik de afgelopen 4 jaar op het Hout-en meubileringscollege in Rotterdam doorgebracht. daar heb ik erg veel geleerd, theoretisch maar ook in de praktijk in de totaal anderhalf jaar stage die ik heb gelopen bij 5 verschillende bedrijven.

het werkstuk is een salontafel voor mijn ouders. voor het blad heb ik een massieve plaat esdoorn gebruikt, die ik zelf heb gezaagd met de kettingzaag. (een hobby van me). dit blad paste niet door de vandiktebank of breedbandschuurmachine, dus heb ik afgefreesd op de CNC frees. het esdoornhout heb ik ook gebruikt in de gedraaide poten, en als frontje voor het laatje. daarnaast bevind zich onder het blad nog een onderblad van MDF dat zwart is gespoten. het onderblad word aan een kant ondersteund door de gedraaide poten, en aan een keer door de gelamineerde poten die onder het onderblad zijn gemonteerd.

volgende week begint mijn laatste stage periode, en daarna ben ik definitief klaar met school. daarna hoop ik in dienst te treden bij het stage bedrijf waar ik de vorige periode stage heb gelopen, en waar ik tevens volgende week ook weer heen hoop te gaan.

IMAG0218.jpg
    P1020416.jpg
    P1020417.jpg
    P1020414.jpg
    IMAG0217.jpg

groeten,

mark van zee
    Laatst gewijzigd door markvanzee; 03-04-13 om 20:49.

Met zo een salontafel mag gerust pronken.

Mark,

Dat is een heel mooi meubel. Knap gedaan! Krijg je er een cijfer voor?

Wat ook een fantastisch stuk esdoorn! Hoe kwam je daar zo aan?

Grt. Rene

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door renekooijman Bekijk Berichten
    Mark,

Dat is een heel mooi meubel. Knap gedaan! Krijg je er een cijfer voor?

Wat ook een fantastisch stuk esdoorn! Hoe kwam je daar zo aan?

Grt. Rene
    hallo Rene,

je krijgt er een voldoende voor of een goed.. maar dat krijg ik morgen te horen

dat stuk esdoorn had ik van marktplaats gekocht als 'kachelhout' en laten bezorgen voor €100 hier heb ik met de kettingzaag een stuk of 12 platen van gezaagd van 12 cm dik. de stam zelf was een monumentale boom uit Amersfoort is me verteld.

ik heb 1 kuub (hier ging 6 platen in) van dit hout terug laten drogen bij een houtdrogerij en heb hier zelf 1 plaat van gebruikt voor mijn examenwerkstuk.

Mark,

dat is een mooie tafel. je ouders zullen er blij mee zijn denk ik. Als ik een cijfer moest geven was het een goed maar ja daar heb jij niets aan

Gr. Marco

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Mark, hoe gaat het laatje op ?
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

ik heb nog een knopje gedraaid van coromandel die ik nog op het laatje heb gemonteerd. die staat alleen niet op de foto. de ladegeleider is een blum met soft close. groeten mark

Hey Mark,

Dat wordt toch een goed neem ik aan!! Ziet er echt gaaf uit.
    Zeker met die combinatie van witte poten, mdf en de gedraaide poten.
    Ben je niet bang dat het blad gaat werken? Of hoe ga je dit tegen?

Groet
    Dave

Hee Mark,

Dit is werkelijk erg mooi en wat een geweldig mooi stuk hout dat met veel liefde en vakmanschap is verwerkt. Daar kunnen jij en je ouders trots op zijn. Hoe heb je het blad afgewerkt/gelakt, als ik vragen mag?

Groeten,
    Hans

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Davee Bekijk Berichten
    Hey Mark,

Dat wordt toch een goed neem ik aan!! Ziet er echt gaaf uit.
    Zeker met die combinatie van witte poten, mdf en de gedraaide poten.
    Ben je niet bang dat het blad gaat werken? Of hoe ga je dit tegen?

Groet
    Dave
    hoi Dave,

het hout van het blad is erg stabiel, omdat de boom al een tijd dood op stam stond. zelfs bij het drogen zijn de platen niet zichtbaar bol of hol gaan staan.
    ook na het affrezen van 120 mm tot 70 mm dikte is het blad slechts 2 mm krom getrokken. maar dit maakt door de constructie niet zo veel uit.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten