Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Mafell UVA 115.....?

Is er iemand die deze vlakschuurmachine kent en gebruikt, in combinatie met Abranet schuurvellen?

Ik zoek nog een vlakschuurmachine om grote verlijmde panelen (esdoorn) ná te schuren. ik doe dat nu met een rotex 125,
    en dat gaat wel, maar tamelijk traag.

Dank voor reactie(s), bri

Weet niet hoe je Duits is maar hier is een bespreking van dat ding

Dank je, Rendew, ik kan deze filmpjes wel volgen. Twijfel tussen een Festool RS 200 of deze Mafell, allebei stevig aan de prijs, hoop nog op eeen reactie van iemand die de Mafell uit eigen ervaring kent, op internet is verder maar heel weinig...groet, bri

Ik zou een handschaaf overwegen, of een als je beslist wilt schuren een bandschuurmachine.

jaap

Ik heb gewerkt met de festo rs 1 met tandwieloverbrenging. Een beest van een machine. Neemt goed af. Is wel zwaar maar voor liggend werk geen probleem.
    Is nu de rs 100 geworden http://www.festool.nl/Products/Pages...obschliff_2082
    Een minpuntje de prijs is fors.

Bri, je kunt Mafell machines gratis 30 dagen uitproberen. Waarom test je de machine gewoon niet. Dan weet je het meteen of ze al dan niet bevalt.
    Nu, het is Mafell, dus veel kans dat dit een juweeltje is.
    Laatst gewijzigd door Jonathan; 05-04-13 om 05:02.

Allen dank voor het reageren! Wim, van die RS 100 is ook nog een variant RS 100 C, heeft ook 5 mm schuurcirkel, maar ziet er iets anders uit, wie weet het verschil? En ja, Festool en Mafell zijn fors aan de prijs, er is ook nog een Makita 1/2 sheet sander, de BO 4900V, voor minder dan de helft van het geld. Jonathan, die 30 dagen testen is een goeie tip! Ik laat weten hoe het afloopt, groet, bri

Hier een link naar het artikel waar de filmpjes bij horen. Het lijkt me overigens meer een test tussen schuurpapier dat machines. Dat Abranet is wel mooi spul, ik heb het een paar jaar geleden gekocht voor het schuren met de hand van 120 tot 600 grit.
    In het filmpje schuurt Heiko Recht met wit schuurpapier, Brilliant dacht ik, maar nee, het is Granat. Ik googlen op granat en op de website van Festool usa een heel verhaal dat het zo goed is en voor hout bestemd is. Even kijken op de nederlandse Festool site en daar staat het speciaal voor het schuren van VOC lakken is en voor de schilder bestemd is. Een rare zaak, wie kan hier meer helderheid over geven?
    De test van Heiko is wel een beetje appels met peren, de machines hebben hun eigen specifieke toepassing, zeker als je de Rotex op grof zet en het schuurpapier is natuurlijk van groot belang. Dit is net als het testen van invalzagen met verschillende zaagbladen die niet op de juiste manier gebruikt worden.

jaap
    Laatst gewijzigd door jaap; 05-04-13 om 06:12.

Jaap, die Heiko Recht had ik al gespot, maar toch bedankt. Ik vraag me bij dit soort reviews toch altijd af in hoeverre de testers gesponsord worden...Dat Granat papier gebruik ik al sinds het op de mark is, op mijn rotex 125. Het is niet wit, maar heel licht blauw. Hoewel Festool Nl het aanbeveelt voor schilders, werkt het ook prima op (nieuw) hout, net zo goed als Rubin, maar met langere standtijd.
    PS: ik heb al diverse bandschuurmachines versleten, maar ben er niet meer dol op, geven mij teveel krassen die je later weer er uit moet schuren met een andere machine. Abranet ga ik zeker eens proberen, groet, bri

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bri Bekijk Berichten
    Allen dank voor het reageren! Wim, van die RS 100 is ook nog een variant RS 100 C, heeft ook 5 mm schuurcirkel, maar ziet er iets anders uit, wie weet het verschil? En ja, Festool en Mafell zijn fors aan de prijs, er is ook nog een Makita 1/2 sheet sander, de BO 4900V, voor minder dan de helft van het geld. Jonathan, die 30 dagen testen is een goeie tip! Ik laat weten hoe het afloopt, groet, bri
    RS 100 Q heeft eigen stofafzuiging en kan dus ook met een filtercassette werken.
    RS 100 CQ kan alleen met externe afzuiging (stofzuiger) werken, zonder kan ook maar dat geeft zo'n rotzooi.
    Verder zijn beide machines nagenoeg hetzelfde. Is de 100 C iets lichter van gewicht en heeft een iets hoger toerental.

Forum Rechten