Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10
    Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Multiplex restanten.......

Hallo mede houtwurmen,

Er lagen 2 stukjes multiplex in de restantenkar. Even mijn werkplaats-makker lief aangekeken en toen mochten de 2 stukken mee naar mijn eigen werkplaatsje op zolder.

IMG_5831.jpg
    Mooi "dicht" multiplex met eikenfineer laagje

IMG_5832.jpg
    Strookjes zagen...45 graden...

IMG_5833.jpg
    Afkorten....

IMG_5835.jpg
    Per 2 , 3 of 4 verlijmen...

IMG_5836.jpg
    Het is lastig verlijmen onder een hoek van 45graden dus ik heb er driehoekjes aan geplakt...

IMG_5838.jpg
    Na het laten drogen van de lijm ben ik naar mijn oude vertrouwde inca lintzaagje gegaan om grofweg de schaal uit te zagen

IMG_5839.jpg
    Daarna nog een keer gezaagd maar nu met de tafel onder een hoek van 45 graden. Ik kan sneller materiaal wegzagen dan draaien...

IMG_5841.jpg
    Vorm is bepaald en de schaal is geschuurd. Helaas kwam ik toch wat gaatjes tegen in het multiplex...Deze dus gevuld met schuurstof/cellulose-prut....

Misschien gaan we morgen verder....
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Wat een ontzettend gaaf idee Rick!!!
    Houterig mannekke

Top Rick !!!
    Het is alweer een tijdje geleden (veel te lang) dat je een projectie hebt opgestart.

Wat een idee joh! Van wat restmateriaal weer wat moois maken! Helemaal top!

erg leuk, maar ik moest wel erg vaak slijpen toen ik een keer een berken multiplex schaal aan het draaien was..

leuk bedacht, de volgende keer na het zagen van een strook het plaatje over de kop gooien, heb je nog minder afval.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Bedankt voor de complimenten,het idee is echter niet nieuw. Een kleine 2 jaar geleden heb ik al eens een klein schaaltje gedraaid uit multiplex. De kriebels kwamen weer boven na een bezoekje van Jan Pranger. Hij vertelde over zijn komende projecten en toen begon het bij mij ook te jeuken.

Het draait inderdaad niet echt prettig maar het effect is wel bijzonder leuk. Naast het multiplex heb ik ook nog wat andere verlijmingen in gedachten.
    met vriendelijke groet,
    rick

HEHE
    Ik was al een beetje bang geworden dat die houthandel jouw productie geheel stil zou leggen. Ik vind het tof weer eens een werkstuk uit jouw handen voorbij te zien komen, "gewoon doorgaan"
    Lijkt een beetje da maat van een fruitschaal, wat is de diameter?
    HG Hugo

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    @Armadaman : Niets is mooier dan zelf werkstukken maken..... Het is een klein fruitschaaltje....Uit mijn hoofd iets van 22 cm diameter. Er is een vergelijkbaar iets aan het broeien in mijn hoofd met een diameter van zeker 40 cm...
    met vriendelijke groet,
    rick

Hallo Rick,

Wat voor "cellulose-prut" gebruik je voor het stoppen?
    Ik gebruik nu witte houtlijm.

mvg,

Leo

Forum Rechten