Steigerplanken borstelen

bert1991

Actieve deelnemer
13 okt 2009
372
7
West Vlaanderen
Idd een staalborstel die haaks op je machine ( met snoer ) draait. Bij zachthout gewoon je draaisnelheid verlagen en eens testen op een teststuk. Bij hardhout de snelheid omhoog. Dit al enkele keren toegepast met succes. Staalborstel had een breedte van ongeveer 40mm en een diameter van 150mm.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Ik gebruik een staalborstel op de haakse slijper (meestal om te ontroesten of om laswerk te reinigen). Krachtiger en beter te beheersen dan een boormachine, hoewel het ook wel wat oefening vraagt.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Heb je het al geprobeerd met een normale staalborstel?

images
 

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.208
519
Eanske
ingoogni.nl
Zandstralen, gritstralen, glasparelen oid?
Straalmond in een tentje vast zetten en de plank er op rolletjes onderdoor heen en weer bewegen.

i.
 

salo

Nieuw lid
31 jul 2012
12
0
66
breda
Nieuwe planken kopen, dan n cementpapje maken.
dit papje naar eigen inzicht in je plank smeren met n grove handveger.
evt. Met de mooie staalborstel van dhr. Bijtel de planken bijwerken voor de gewenste uitstraling.
dan heb je je eigen authentieke look!
succes, robert.
 
Laatst bewerkt:

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Waarom pak je geen nieuwe, want het lijkt me dat de "authentieke" look toch verloren gaat?

Ben geen fan van steigerplanken meubels, maar snap ook eigenlijk niet waarom men geen nieuw gedroogde planken koopt, die heb je toch al voor zon 3 euro per meter?
De meesten wat ik zie gebruiken een white wash afwerking, dan zie je het verschil toch niet?
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Nieuwe planken kopen, dan n cementpapje maken.
dit papje naar eigen inzicht in je plank smeren met n grove handveger.
evt. Met de mooie staalborstel van dhr. Bijtel de planken bijwerken voor de gewenste uitstraling.
dan heb je je eigen authentieke look!
succes, robert.

En dan ga je met je schone kleding daar op zitten?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.