Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 30

Steigerplanken borstelen

Hallo,

Ik zou gebruikte steigerplanken willen borstelen met een staalborstel. Aan gezien ze bij de houthandel belachelijk €1,50 per meter vragen om een plank eenzijdig(!) te borstelen. De steigerplanken zijn te smerig en wat je vaak ziet soort van ribbels in het steigerhout vind ik een mooi effect.

Zo dus...!
    http://www.vec.eu/resources/internal...geborsteld.jpg

Is dit te doen?

Zo ja, kan dit met de hand? Of wat voor een soort borstel kan ik op m'n boormachine plaatsen?

Alvast bedankt !

Hoi.

Ik heb dat gedaan met een nylon borstel in de boortol. Een staalborstel haalt te snel te veel materiaal weg, nylon is beter beheersbaar. Je bent wel een krap jaar per meter bezig, 't gaat niet snel. :-) Ik was zelf niet echt helemaal enthousiast over het resultaat, het is erg moeilijk om egaal te werken met zo, kleine borstel. Er zijn hopelijk andere, betere, methodes.

Groet, Rob.

Beste elio. Je kunt kijken of een Festool borstelmachine rustofix ras kunt huren, met deze machine kunt geweldig goed werken. Als je deze machine een dag kunt huren kun je veel meters borstelen.

groetjes marc.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Als je slechts enkele meters moet borstelen kan je gebruik maken van een staalborstel voor op een electrische boormachine. Dit is een stuk goedkoper dan de festool en je kan de staalborstel ook gebruiken om bijvoorbeeld roest op ijzer weg te ' borstelen '.

grtz

Bert

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert1991 Bekijk Berichten
    Als je slechts enkele meters moet borstelen kan je gebruik maken van een staalborstel voor op een electrische boormachine. Dit is een stuk goedkoper dan de festool en je kan de staalborstel ook gebruiken om bijvoorbeeld roest op ijzer weg te ' borstelen '.

grtz

Bert
    Festool alleen al huren ben ik nog steeds duurder uit dan het laten doen..

Ik ben alleen bang, zoals al eerder werd gezegd, dat ik met een staalborstel teveel zal weghalen.

En zullen er kringen te zien zijn???
    Laatst gewijzigd door Elio; 02-04-13 om 21:18.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Moet je een staalborstel pakken die haaks op je boor draait, daarmee kan je de nerf volgen.

Toch nog maar één keer herhalen... Een staalborstel op steigerhout is geen goed idee. Het hout is zo zacht dat je veel te veel materiaal weg haalt waardoor je een erg lelijk effect krijgt. Voor hardere houtsoorten werkt een staalborstel prima, maar op het zachte steigerhout met weinig verschil in hardheid tussen de delen werkt een nylon borstel echt veel beter. Je bent wel veel langer bezig, dat dan weer wel.

Groet, Rob.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heckemann Bekijk Berichten
    Toch nog maar één keer herhalen... Een staalborstel op steigerhout is geen goed idee. Het hout is zo zacht dat je veel te veel materiaal weg haalt waardoor je een erg lelijk effect krijgt. Voor hardere houtsoorten werkt een staalborstel prima, maar op het zachte steigerhout met weinig verschil in hardheid tussen de delen werkt een nylon borstel echt veel beter. Je bent wel veel langer bezig, dat dan weer wel.

Groet, Rob.
    En dan bedoel je zoiets ?

http://www.toolmax.nl/accessoires/ma...n-borstel.html

of dit

http://www.bol.com/nl/p/bosch-komsta...0000010661402/
    Laatst gewijzigd door Elio; 03-04-13 om 14:14.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Elio Bekijk Berichten
    En dan bedoel je zoiets ?
    deze lijkt me beter.
    http://www.bm-techniek.nl/catalogus/...rstel-op-stift

Elio de schuur borstel die je bij toolmax op gezocht hebt zijn schuurborstel voor een schuurborstel machine Maktia heeft namelijk ook een schuurborstel machine. Hier heb je dus niets aan. Als je boormachine wild gebruiken heb je andere borstels nodig.

groetjes marc.

Forum Rechten