3 afgeronde projecten

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
hallo vrienden van het forum,

hier weer een update van de werkstukken tot op heden.
weer geprobeerd dingen te maken die ik nog niet eerder geprobeerd had. binnenkort wil ik gaan beginnen aan een vaas met een "indian blanket"sierring.

tot op het forum,

groetjes

rick

Attached files
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Rick, boy dat ziet er allemaal goed uit.
Keurig werk, je hebt de smaak te pakken.
Die porthole vind ik bijzonder, was volgens mij een hoop werk om dat zo keurig te maken.
Petje af !!!!!
Groetjes, Ad
 
A

Athanor

Guest
Prachtig werk Rick :!:

Je bent wel veelzijdig bezig en ook zeker met werk dat het nodige geduld vraagt als ik het zo inschat. Zo zie je maar wat je op je zolder al niet kunt produceren. ;) Mijn complimenten!

Fons
 

Horst

Actieve deelnemer
6 mrt 2009
41
0
Hoi Rick,

3 heel goed gewerkte stukken, alle taalloze ondeerdelen precies gelijmd.
En vooral de vormen zijn veel beter dan het laatste keer.
Het best bevalt me de gezaagde vaas. De vorm is simpel maar elegant.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
ad, de porthole was inderdaad een boel werk. binnenkort wil ik de portholes wat complexer gaan maken om wat meer kleur te krijgen in het geheel

fons, veelzijdig is het inderdaad. naast mijn beeldhouwwerk is dit een prettige afwisseling, verandering van spijs doet eten zegt men. nou dat klopt enorm

horst,de gezaagde vorm is mijn eerste probeersel in deze vorm. de volgende moet aanzienlijk groter gaan worden met complexer zaagwerk maar dat de volgende keer maar weer

groetjes allemaal en bedankt


rick
 
A

Athanor

Guest
Aha, ook nog beeldhouwwerk! Is dat in hout? Maar dan noem je het waarschijnlijk houtsnijden?Ik kan me niet herinneren daar dan al iets van gezien te hebben.

Fons
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
beste fons


het beeldhouwwerk heb ik niet eerder foto's van geplaatst. dat was in de periode voor mijn kennis van dit forum. wat ik vooral deed was carving en af en toe afwerken met gutsen. ik zal eens op zoek gaan naar foto's. het meerendeel staat bij andere mensen in huis

groetjes

rick
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
ik ben eind oktober 2008 begonnen met draaien. helaas kan ik maar weinig tijd spenderen aan het draaien. ongeveer 4 halve dagen per maand als ik geluk heb. mocht ik vakantie hebben dan is dit wat meer hoop ik. het houtdraaien geeft me veel meer rust dan het beeldhouwen. echt een super hobby!!!

rick
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
446
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Dan heb je snel aangeleerd. Ikzelf draai nu ook ongeveer een jaar, maar ik sta ervan te kijken hoe snel je het aanleerd. Het gaat bij mij nog niet helemaal ontspannen, maar ik kan wel merken dat je door oefenen snel vooruit gaat.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
ik zou erg graag wat meer tijd hebben voor het draaien. ik hoop straks tussen 11 en 12 wat werk te kunnen doen.ik denk ook dat als wanneer je meer tijd kan besteden aan het draaien je met stappen vooruit zal gaan. misschien hebben we over enige tijd meer mogelijkheden hiervoor

groetjes

rick
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
ik zou erg graag wat meer tijd hebben voor het draaien. ik hoop straks tussen 11 en 12 wat werk te kunnen doen.ik denk ook dat als wanneer je meer tijd kan besteden aan het draaien je met stappen vooruit zal gaan. misschien hebben we over enige tijd meer mogelijkheden hiervoor

groetjes

rick
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.