Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12
    Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

3 afgeronde projecten

hallo vrienden van het forum,

hier weer een update van de werkstukken tot op heden.
    weer geprobeerd dingen te maken die ik nog niet eerder geprobeerd had. binnenkort wil ik gaan beginnen aan een vaas met een "indian blanket"sierring.

tot op het forum,

groetjes

rick

Attached files

Re: 3 afgeronde projecten

Rick, boy dat ziet er allemaal goed uit.
    Keurig werk, je hebt de smaak te pakken.
    Die porthole vind ik bijzonder, was volgens mij een hoop werk om dat zo keurig te maken.
    Petje af !!!!!
    Groetjes, Ad

Athanor
    Guest

Prachtig werk Rick :!:

Je bent wel veelzijdig bezig en ook zeker met werk dat het nodige geduld vraagt als ik het zo inschat. Zo zie je maar wat je op je zolder al niet kunt produceren. Mijn complimenten!

Fons

Hoi Rick,

3 heel goed gewerkte stukken, alle taalloze ondeerdelen precies gelijmd.
    En vooral de vormen zijn veel beter dan het laatste keer.
    Het best bevalt me de gezaagde vaas. De vorm is simpel maar elegant.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

ad, de porthole was inderdaad een boel werk. binnenkort wil ik de portholes wat complexer gaan maken om wat meer kleur te krijgen in het geheel

fons, veelzijdig is het inderdaad. naast mijn beeldhouwwerk is dit een prettige afwisseling, verandering van spijs doet eten zegt men. nou dat klopt enorm

horst,de gezaagde vorm is mijn eerste probeersel in deze vorm. de volgende moet aanzienlijk groter gaan worden met complexer zaagwerk maar dat de volgende keer maar weer

groetjes allemaal en bedankt

rick

Athanor
    Guest

Aha, ook nog beeldhouwwerk! Is dat in hout? Maar dan noem je het waarschijnlijk houtsnijden?Ik kan me niet herinneren daar dan al iets van gezien te hebben.

Fons

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

beste fons

het beeldhouwwerk heb ik niet eerder foto's van geplaatst. dat was in de periode voor mijn kennis van dit forum. wat ik vooral deed was carving en af en toe afwerken met gutsen. ik zal eens op zoek gaan naar foto's. het meerendeel staat bij andere mensen in huis

groetjes

rick

Ziet er goed uit Rick,mooi gedaan. Vooral de bovenste bevalt me.

Hoelang draai je eigenlijk al?

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

ik ben eind oktober 2008 begonnen met draaien. helaas kan ik maar weinig tijd spenderen aan het draaien. ongeveer 4 halve dagen per maand als ik geluk heb. mocht ik vakantie hebben dan is dit wat meer hoop ik. het houtdraaien geeft me veel meer rust dan het beeldhouwen. echt een super hobby!!!

rick

Dan heb je snel aangeleerd. Ikzelf draai nu ook ongeveer een jaar, maar ik sta ervan te kijken hoe snel je het aanleerd. Het gaat bij mij nog niet helemaal ontspannen, maar ik kan wel merken dat je door oefenen snel vooruit gaat.

Forum Rechten