Kopieerring Festool OF1010 13 mm

blazoen

Actieve deelnemer
21 sep 2011
99
0
Eygelshoven
Ik heb voor een oude zwaluwstaartmal van Wolfcraft een kopieerring van 13 mm nodig.
Ik heb bij mijn OF1010 wel een ring van 13,8 mm maar deze is dus net te groot.
Ik heb al geprobeerd om de ring iets kleiner te krijgen door hem op te spannen onder een boorkolom en hem dan al draaiend kleiner te maken met een sleutelvijl. Dit lukt echter niet. Ik denk dat de ring te hard is of dat hij te hard draait waardoor er niet wordt afgenomen met de vijl.
Eigenlijk zou het op een draaibank moeten maar die heb ik niet.

Weet iemand misschien een oplossing hiervoor. Ik bedoel niet een oplossing met een andere grondplaat maar een aanpassing van de kopieerring.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Kan je je kolom boor niet in een andere versnelling zetten en dan met een stuk schuurpapier van p180 wat er af schuren ?
 

blazoen

Actieve deelnemer
21 sep 2011
99
0
Eygelshoven
Dat met het schuurpapier had ik al geprobeerd maar ging nog minder als met de vijl. De ring heeft een opstaande rand van misschien 2 of 3 mm. En hij draait ondersteboven in de kolom. Het is mij niet gelukt met schuurpapier nog met een vijl.
 

Frank-Jan

Actieve deelnemer
12 sep 2008
208
12
Belgisch Limburg
Ik zou de ring op een balkje schroeven, en dan handmatig met schuurlinnen schuren. (dat spul wat loodgieters gebruiken om pijpen blank te schuren)
 

blazoen

Actieve deelnemer
21 sep 2011
99
0
Eygelshoven
Frank-Jan

Bedankt voor je reactie. Ik heb het met schuurlinnen inmiddels geprobeerd. Dat lukte niet. De opstaande rand is erg laag en ook het linnen neemt geen metaal weg. Als het al zou lukken is het wellicht ook niet helemaal rond.

Misschien zitten er ook enkel metaalbewerkers op dit forum die mee kunnen denken.
 

WR1944

Oud hout
Ik denk dat er inderdaad niets anders op zit dan enkele metaaldraaiers op dit forum lief aan te kijken, de ring per post op te sturen als het te ver is voor een fietstochtje. Het lijkt me voor een beetje draaibank een fluitje van een cent.
 

blazoen

Actieve deelnemer
21 sep 2011
99
0
Eygelshoven
Ik denk dat er inderdaad niets anders op zit dan enkele metaaldraaiers op dit forum lief aan te kijken, de ring per post op te sturen als het te ver is voor een fietstochtje. Het lijkt me voor een beetje draaibank een fluitje van een cent.

Bedankt voor je reactie. Je herkent meteen de "werktuigbouwer" onder de houtbewerkers. -:)

Bij deze dan een oproep voor iemand die mij helpen kan met het afdraaien van de kopieerring op een draaibank of met een CNC-machine.

Alvast mijn dank.

mvg

Blazoen
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.