Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 3 van de 3

uitbreiding raamscharnieren

Hallo,
    Wij beschikken over oerdegelijke, meer dan 40 jaar oude houten ramen die jammer genoeg alleen maar opendraaien, werkend op 3 doodsimpele scharniertjes. Mede omwille van veiligheidsoverwegingen willen we de ramen ook kunnen kippen om zo verluchting toe te laten. Is hierover (verbouw)info beschikbaar en waar kan ik het dan vinden? Is deze klus voor een niet geoefende maar bereidwillige dhzelver niet te hoog gegrepen?
    Alvast bedankt voor jullie reacties.
    Erik

Re: uitbreiding raamscharnieren

Hallo Erik

Ik ben in het trotse bezit van een serie houtbewerkingsboeken van een Belgische technische school.(vierde druk 1981 )In deel 3 staat een opendraaiend en kippend raam in beschreven.Misschien dat je het boek nog ergens kan kopen :?: Het gaat om deel 3 `RAMEN`uit de serie Technologie houtbewerking geschreven en uitgegeven door J.Clarysse Oudenaardsesteenweg 261 8500 Kortrijk .Ik hoop dat je er wat aan heb,succes ermee

Mvgr. Geurt

------------niemand is onbekwamer dan een timmerman zonder hamer---------------

Re: uitbreiding raamscharnieren

Geurt,

Hartelijk dank voor de tip. Ik haast me naar de bib; ik neem dat ze het boek voorhanden hebben!!
    Vele groeten,

Erik

Forum Rechten