stanley sweetheart beitels

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
Vandaag pakketje binnen met 8 stanley sweetheart beitels. Keurig in een lederen foedraal en ziet er verzorgt uit. Vind ze wel wat licht en klein maar ben bahco beitels gewend.

De beitels zelf moesten nog van de slijpsporen ontdaan worden. Normaal vlak ik de achterkant ongeveer 1/3 van de totale lengte. Zo ook bij dit setje en dat is best wel aardig wat werk. Begonnen met diamantsteen 400/1000 en daarna watersteen 1000 (de 1000 watersteen laat toch beduidend minder groeven achter dan de diamant 1000) en finish op een 8000 steen. Inmiddels zijn de beitels scherp en het bekende haar afscheren of papier strookje snijden lukt prima.

Is het nu beter om de hele achterkant te vlakken?
Vind de beitels wat iel en vraag me af of je daar op kan hameren. Gebruik zelf een houten hamer maar nog vaker zo'n hamer met geel aan een kant en wit kunststof aan de andere kant. Weet de juiste naam niet van deze hamer.
 
D

DervishD

Guest
Is het nu beter om de hele achterkant te vlakken?
Vind de beitels wat iel en vraag me af of je daar op kan hameren. Gebruik zelf een houten hamer maar nog vaker zo'n hamer met geel aan een kant en wit kunststof aan de andere kant. Weet de juiste naam niet van deze hamer.

De beitels zijn veel sterker dan je denkt. Ik gebruik ze nu al een hele tijd in het scheepstimmeren op hardhout. Ik heb een grote houten hamer en kan er echt hard op meppen zonder dat er iets met de beitels gebeurd. Het enige dat je doet is het handvat er vaster in slaan. Je hoeft echt nergens over in te zitten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.