festo domino frees afstandmal onjuist

okontwerp

Nieuw lid
7 apr 2008
1
0
Hoi Collega's

De afstands mal ( dat zwarrte ding dat je op de zijde schuift en de onderlinge afstand per gat zou moeten bepalen) van de domino frees is niet juist, er zit een flinke afwijking in. Heel grappig is dat de winkel waar ik dit aan heb uitgelegd, Mulder In Roden, dit heeft nagevraagd bij festool. Ze hebben na enig onderzoek de fout bevestigd en geadviseerd dit produkt niet meer te verkopen.
Verder in alle andere winkels ligt het produkt nog gewoon......

Groets
 

WR1944

Oud hout
Als je met de register pennen de gleuven gaat maken en je van gat naar gat gaat, wordt elke minimale afwijking gesommeerd. Aan het einde van een serie gaten kan dat aardig oplopen. Dit probleem is al op de diverse fora besproken. In het algemeen beveelt men aan de plaatsen van de gaten te merken en op de streep te frezen. Als je dan één stel gaten op de normale breedte freest en de overige op een bredere setting, is alles goed gefixeerd. Wel eerst controleren of het plexiglas plaatje met de strepen wel exact in het midden zit.
Ik heb zelf weinig afwijking gemerkt van de vaste register pennen of die van de vleugeltjes. Ik vind het nog steeds een prachtig stuk gereedschap.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.