Hout bij particulier kopen in Belgie

sebc

Actieve deelnemer
1 jun 2012
110
0
Leuven, Belgium
Beste,

Ik ben op zoek naar wat hout om mee te oefenen (mijn Scheppach HM2 afstellen en testen, klein kastje maken, mss een gereedschapkast...)
Ik zoek dus hout aan een mooi prijsje.
Kent iemand goede adresjes hiervoor in België?

Ik had dit al wat Yellow pine gevonden op 2dehands.be/yellowpine

Geen idee of dit de beste keuze is, maar het is in mijn buurt en binnen mijn budget. ;-)

Goede maandag
Seb
 

valk.nl

Nieuw lid
13 mrt 2013
22
0
hoi sebc
voor oefen hout vind ik het wel een beetje duur 20€ per peter is er in de gamma niets goedkoper te vinden dan ?
en wat dacht je van oude pellets kan je daar niet op oefenen
 

degele

Actieve deelnemer
4 nov 2010
293
6
Heist o/d Berg
Hey Seb,
Ik denk dat er 20 euro per m² staat, en voor 3cm dik recht hout is het helemaal niet duur. Ik zou zeker even bellen en vragen of het inderdaad per m² is en zoja zou ik niet twijfelen en kopen.
gr,
Danny
 

calle

Nieuw lid
25 nov 2011
22
0
hallo,

Dit is inderdaad niet zo duur en yellow pine is ideaal oefenhout. mooi hout en gemakkelijk bewerkbaar zowel met de hand als machinaal.
Wat je ook kan doen is bij schrijnwerkers gaan vragen voor (nog mooie) stukken overschot of afval hout te kopen voor klein prijsje. daar kan je ook nog leuke dingen met maken.

Groeten,
cedric
 

sebc

Actieve deelnemer
1 jun 2012
110
0
Leuven, Belgium
Ik denk dat het besluit vast staat:
Een deel Yellow pine om wat op te oefenen. En dan nog wat eik en beuk voor grotere projecten. Als ik het nu al mee neem is het binnen en paar maanden tenminste goed geacclimatiseerd.

Hier in de buurt eens rondhoren is idd ook een goed idee.
 

dif

Actieve deelnemer
10 jan 2010
120
0
BE- Linter
Beste,

Ik ben op zoek naar wat hout om mee te oefenen (mijn Scheppach HM2 afstellen en testen, klein kastje maken, mss een gereedschapkast...)
Ik zoek dus hout aan een mooi prijsje.
Kent iemand goede adresjes hiervoor in België?

Ik had dit al wat Yellow pine gevonden op 2dehands.be/yellowpine

Geen idee of dit de beste keuze is, maar het is in mijn buurt en binnen mijn budget. ;-)

Goede maandag
Seb


Ik heb heel wat liggen en woon op +/- 35km. kom egrust even langs
 

sebc

Actieve deelnemer
1 jun 2012
110
0
Leuven, Belgium
@SamPonette Ik heb ook al wel wat gesprokkeld, maar ik zou toch wat proper hout in huis willen halen, is toch iets makkelijker.

@dif Ik stuur je een pm (morgen ofzo)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.