Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9
    Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012

Hout bij particulier kopen in Belgie

Beste,

Ik ben op zoek naar wat hout om mee te oefenen (mijn Scheppach HM2 afstellen en testen, klein kastje maken, mss een gereedschapkast...)
    Ik zoek dus hout aan een mooi prijsje.
    Kent iemand goede adresjes hiervoor in België?

Ik had dit al wat Yellow pine gevonden op 2dehands.be/yellowpine

Geen idee of dit de beste keuze is, maar het is in mijn buurt en binnen mijn budget. ;-)

Goede maandag
    Seb

hoi sebc
    voor oefen hout vind ik het wel een beetje duur 20€ per peter is er in de gamma niets goedkoper te vinden dan ?
    en wat dacht je van oude pellets kan je daar niet op oefenen

Senior Member
    Ingeschreven
    Nov 2010
    Hey Seb,
    Ik denk dat er 20 euro per m² staat, en voor 3cm dik recht hout is het helemaal niet duur. Ik zou zeker even bellen en vragen of het inderdaad per m² is en zoja zou ik niet twijfelen en kopen.
    gr,
    Danny

hallo,

Dit is inderdaad niet zo duur en yellow pine is ideaal oefenhout. mooi hout en gemakkelijk bewerkbaar zowel met de hand als machinaal.
    Wat je ook kan doen is bij schrijnwerkers gaan vragen voor (nog mooie) stukken overschot of afval hout te kopen voor klein prijsje. daar kan je ook nog leuke dingen met maken.

Groeten,
    cedric

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Ik denk dat het besluit vast staat:
    Een deel Yellow pine om wat op te oefenen. En dan nog wat eik en beuk voor grotere projecten. Als ik het nu al mee neem is het binnen en paar maanden tenminste goed geacclimatiseerd.

Hier in de buurt eens rondhoren is idd ook een goed idee.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sebc Bekijk Berichten
    Beste,

Ik ben op zoek naar wat hout om mee te oefenen (mijn Scheppach HM2 afstellen en testen, klein kastje maken, mss een gereedschapkast...)
    Ik zoek dus hout aan een mooi prijsje.
    Kent iemand goede adresjes hiervoor in België?

Ik had dit al wat Yellow pine gevonden op 2dehands.be/yellowpine

Geen idee of dit de beste keuze is, maar het is in mijn buurt en binnen mijn budget. ;-)

Goede maandag
    Seb

Ik heb heel wat liggen en woon op +/- 35km. kom egrust even langs
    Ook uit de kromste bomen maakt men rechte lucifers

ik koop eigenlijk nooit hout... ik sprokkel dat gewoon bij elkaar in de antwerpse haven.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012
    @SamPonette Ik heb ook al wel wat gesprokkeld, maar ik zou toch wat proper hout in huis willen halen, is toch iets makkelijker.

@dif Ik stuur je een pm (morgen ofzo)

sprokkel is misschien een fout woord

Forum Rechten