vraag over draaibank...

TiMmEr-JaN

Actieve deelnemer
8 mrt 2013
195
0
Groningen
Goedenmorgen...

ik heb een draaibank te koop staan... maar kan ik ook een andere klem erop zetten,zodat ik ook kommen en dergelijke kan draaien ??

Als iemand dit weet... weet je dan ook waar ik die kan kopen ? Het hoeft geen nieuwe te zijn hoor...en wat zal de richtprijs ongeveer zijn...

Als ik nu een werkstuk klem op de draaibank... komt er na een tijdje draaien rook uit de rechterkant... omdat die niet meedraait(dus verbrand)... is er voor deze oude draaibank ook een meedraaiende kop ???

Als dit wel wil haal ik de advertentie : te koop weer weg...

Groetjes Jan...


kop.jpgmeedraai.jpg
 

markvanzee

Actieve deelnemer
4 okt 2011
469
1
langerak
Tsja het is een eigenbouw dus er is geen meedraaiend center voor verkrijgbaar. Er zit geen morce conus op zo te zien, dus je kan er geen meedraaiend center op zetten. Wellicht kun je een adapter laten draaien zodat je er een opspankop op kan zetten, maar de vraag is of dat de moeite waard is. Naar mijn idee is het beter om een andere te kopen om teleurstelling of onveilige situaties te voorkomen
 

tuoh

Oud hout
De vaste kop op je draaibank bestaat uit een zaagas:confused: Niet echt geschikt voor toepassing op een draaibank, de lagering neemt vermoedelijk enkel de axiale krachten voor zijn rekening, maar de tangentiale krachten zijn zeker zo belangrijk op een draaibank.

Je zou om te beginnen de lagers al moeten veranderen door hoekcontactlagers, deze zijn wel geschikt voor toepassing op een draaibank.

Het beestje is het gewoon niet waard om geld tegenaan te gooien.


Mvg,


André
 

TiMmEr-JaN

Actieve deelnemer
8 mrt 2013
195
0
Groningen
Ik ben timmerman van beroep... maar als ik zo door het forum loop.... zie ik foto's van mooie dingen... dat ik toch maar een draaibank moet hebben.... hebben jullie tips voor bankjes...? 1e tip heb ik al...m33 draad...
 

TiMmEr-JaN

Actieve deelnemer
8 mrt 2013
195
0
Groningen
@ Meneer Andriesse :eek:nderdeel werkplaats ;)

@ Rene : eerst proberen wat kommetjes...schaaltjes... ik zal eerts proberen wat simpele dingen te draaien, beetje de machine lerwen kennen...
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Met een schuurschijf tussen de ringen geklemd kun je er nog jaren plezier van hebben. Even googelen voor de juiste diameter i.v.m. klittenband en gangbare schuurschijfmaten. Niet teveel toeren om verbranden van het hout te voorkomen. Een plateautje er voor en gaan met die banaan.
vr.gr. Jan Pranger.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.