Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

3 testen in consumentenbond

ik ben benieuwd naar jullie meining over de 3 testen die in het afgelopen nummer van de consumentenbond heeft gestaan.

1 over accu boormachine
    2 circkelzaagmachines
    3 de bosch multizaag

groetjes

Hans

Re: 3 testen in consumentenbond

Over de Bosch multi idd absoluut geen totaalvervanger. Wel handig voor zaagwerkzaamheden in kleine hoekjes e.d. Maar ik denk persoonlijk dat de Fein machine robuuster en veelzijdiger is (qua verkrijgbare hulpstukken)

accu boorschroefmachine en cirkelzaag test is onvolledig qua overzicht. Makita en Hitachi zijn wel de usual suspects als beter presterende machines in deze segmenten. Toch ontbreken andere usual suspects zoals Panasonic, Festool, bosch blauw etc.

Ik vind dat ze appels et peren vergelijken. Volgens mij laten ze de zwaarde modellen dezelfde duurtest doen dan de lichte modellen. Ook zetten ze proffesionele merken tussen de goedkope merken. Wat betreft het aankopen van machines, heb ik mijn keuzes nog nooit gebaseerd op een test van de consumentenbond.

ik kan er ook noet zoveel mee maar was gewoon ff nieuwsierig naar jullie meningen. en dat die bosch zaag niet uit de verf komt had ik wel verwacht hij kan nooit op tegen Fein multi. die wil ik graag nog eens aanschaffen volgens mij verdomd handig ding

Athanor
    Guest

Ik overweeg ook de aanschaf van een Fein Multimaster. Nu adviseerde mijn leverancier om voor het professionele model te gaan. Met wat hulpstukken erbij betaal ik dan wel het dubbele en ik verwacht niet dat ik er veel "professioneel" gebruik van maak. De multimaster is 250 watt en de professionele versie 400 watt. Verder hebben ze een ander koppelsysteem voor de hulpstukken. Is er iemand die ervaring met de Fein machines heeft?

Fons

je moet je afvragen waar gebruik je hem voor maar heb even bij Kruis in rotterdam gekeken en daar zie ik ook een uitgebreide set staan in 250 uitvoeringen dus volgens mij kan hij dat wel aan

Op het werk bij mij hebben we een fein multimaster.
    Wij gebruiken hem vooral voor het inkorten van kozijnen als we een laminaat vloer leggen, of iets weg zagen waar je moeilijk aankomt.

Waarvoor wil je hem gaan gebruiken Athanor ?

Athanor
    Guest

Voor reparatiewerk aan kozijnen, waar ik een rot deel wil vervangen door een gaaf stuk; dan wil ik nog een kijkgat maken in een wand met multiplex en gipsplaat om een verborgen leiding op te zoeken en ik heb nog de nodige lamellen te schuren. Dat zijn zo op dit moment de toepassingen waar ik aan denk.

Groet van Fons

Heb ervaring met Fein en de consumentenbond.
    Eerst even het beroerde deel, de consumentenbond. Ben een paar jaar geleden tientjes lid geworden van de digitale versie. Kreeg een paar weken geleden de rekening en nu blijkt dat de digitale versie al 41 euro per jaar kost. Nu is er in de politiek al een tijdje het geluid te horen dat abonnementen niet zonder vooraankondiging zomaar verlengd mogen worden. De consumentenbond zou als belangenbehartiger het voortouw moeten nemen, maar na een moeizame procedure via hun website (ook een gedrocht overigens) kon ik een berichtje sturen waarin ik mijn klacht omschreef en vroeg om het abonnement per direct te stop te zetten. Kreeg na een paar dagen een soort standaard antwoord per mail, met een mailadres waar je weer niet op kunt antwoorden. Ik baal verschrikkelijk om zo behandeld te worden en heb het abonnement inmiddels opgezegd; en van gereedschap hebben ze volgens mij ook niet veel verstand. Ik zou nog een tijdje door kunnen gaan met fulmineren.....

De Fein is een machtig machientje die ik steeds vaker gebruik; niet voor specifiek houtbewerken, maar meer bij het kluswerk en b.v. het bouwen aan de boot. Als je hem een keer wilt lenen Fons kan dat altijd.

jaap

Forum Rechten