Wat is dit?

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Ik heb onlangs een zaagtafel gekocht en er zat een apparaat bij wat ik niet thuis kan brengen. M.i. hoort het niet bij de zaag (Inca Major) want de kleur is geheel anders. Er zitten tig verstelmogelijkheden op. De verkoper wist ook niet wat het was.
Wie kan dit thuisbrengen of heeft zoiets en kan mij vertellen waarvoor het dient en hoe te gebruiken.
Groet,
Pieter

Bekijk bijlage 4748

Bekijk bijlage 4749

Bekijk bijlage 4750
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.322
191
Gem. Winsum (Groningen)
Inderdaad het lijkt me niet bij de zaag te horen. Het bankschroefje met kogelgewricht met ipv een bekje, een soort verstelbaar frame is mogelijk gebruikt door een electronicamonteur om printplaat in te klemmen tijdens het solderen. Maar het framepje is daarvoor wel wat zwaar uitgevoerd lijkt me. Dus ik weet het niet zeker.
In elk geval heb je een mooi kogelgewrichtklemmetje van behoorlijke kwaliteit.

mvg
klaas0639
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Zoiets hadden we vroeger op ons werk om printplaten in te spannen. Ik kan niet goed zien of er gleufjes in de bekken zitten waar een printplaat met zijn zijkant in kan rusten. In elk geval lijkt het een of andere speciale kleminrichting om makkelijk aan alle kanten van een object te kunnen werken. Heeft inderdaad helemaal niks met zagen en ook niet met timmeren te maken.
 
A

Athanor

Guest
Je kunt het volgens mij goed gebruiken om beeldhouw werk mee te maken. Als je er een schroefdraad op kunt krijgen die in een blok hout is te draaien, misschien eens met een stokeind proberen? Iets voor de houtsnijders?

Fons
 
Laatst bewerkt:

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
Bij het solderen van priegelwerk noemen we dit een 'derdel hand. Heeft er veel van weg en denk goed bruikbaar voor subtiele lijmverbindingen modelbouw etc..
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
De bekjes hebben inderdaad een gleufje en kunnen 1 mm inveren. Ik kan me inderdaad goed voorstellen dat dit voor printplaten bedoeld is geweest.
Pieter
 

Donald Duck

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
147
1
Hoboken
Dat is inderdaad een derde handje ideaal voor soldeerwerk. Ik heb juist dezelfde maar dan wel me de originele spanbek. Deze is naar mijn mening aangepast voor inderdaad printplaatjes.
 

MichelvdD

Actieve deelnemer
17 dec 2012
119
0
Aan de kleur te zien lijkt hij me van het merk Bernstein, waarschijnlijk een ouder model Spannfix Vario.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.