Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Wat is dit?

Wat is dit?

Ik heb onlangs een zaagtafel gekocht en er zat een apparaat bij wat ik niet thuis kan brengen. M.i. hoort het niet bij de zaag (Inca Major) want de kleur is geheel anders. Er zitten tig verstelmogelijkheden op. De verkoper wist ook niet wat het was.
    Wie kan dit thuisbrengen of heeft zoiets en kan mij vertellen waarvoor het dient en hoe te gebruiken.
    Groet,
    Pieter

Bijlage 4748

Bijlage 4749

Bijlage 4750

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Inderdaad het lijkt me niet bij de zaag te horen. Het bankschroefje met kogelgewricht met ipv een bekje, een soort verstelbaar frame is mogelijk gebruikt door een electronicamonteur om printplaat in te klemmen tijdens het solderen. Maar het framepje is daarvoor wel wat zwaar uitgevoerd lijkt me. Dus ik weet het niet zeker.
    In elk geval heb je een mooi kogelgewrichtklemmetje van behoorlijke kwaliteit.

mvg
    klaas0639

Zoiets hadden we vroeger op ons werk om printplaten in te spannen. Ik kan niet goed zien of er gleufjes in de bekken zitten waar een printplaat met zijn zijkant in kan rusten. In elk geval lijkt het een of andere speciale kleminrichting om makkelijk aan alle kanten van een object te kunnen werken. Heeft inderdaad helemaal niks met zagen en ook niet met timmeren te maken.

Athanor
    Guest
    Je kunt het volgens mij goed gebruiken om beeldhouw werk mee te maken. Als je er een schroefdraad op kunt krijgen die in een blok hout is te draaien, misschien eens met een stokeind proberen? Iets voor de houtsnijders?

Fons
    Laatst gewijzigd door Athanor; 09-03-13 om 15:46. Reden: Woord vergeten

Bij het solderen van priegelwerk noemen we dit een 'derdel hand. Heeft er veel van weg en denk goed bruikbaar voor subtiele lijmverbindingen modelbouw etc..

De bekjes hebben inderdaad een gleufje en kunnen 1 mm inveren. Ik kan me inderdaad goed voorstellen dat dit voor printplaten bedoeld is geweest.
    Pieter

Dat is inderdaad een derde handje ideaal voor soldeerwerk. Ik heb juist dezelfde maar dan wel me de originele spanbek. Deze is naar mijn mening aangepast voor inderdaad printplaatjes.

Aan de kleur te zien lijkt hij me van het merk Bernstein, waarschijnlijk een ouder model Spannfix Vario.

Forum Rechten