Mobiele werkbank MFTC

markvanzee

Actieve deelnemer
4 okt 2011
469
1
langerak
Dat vroeg ik me dus ook al af.. ook zie ik dat ze het protool programma hebben verandert in festool, zoals de geruchten al gingen.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Ik weet al waar ze het idee gepikt hebben, nietwaar Benchworks:confused: Of is het verkocht voor grof geld?:D

Is dit een voldoend antwoord?

090-0728191545-kissing-money.jpg


In de werkelijkheid weet ik het pas sinds vorige week toen ik een mail uit de VS kreeg van een kennis, van Festool zelf heb ik nooit iets gehoord.
Op zich niet erg zolang ik ze altijd een stap voor ben, het zou wel fijn zijn moesten ze mij enige erkenning geven indien de inspiratie ook werkelijk van mij komt.
Want ik was alleen de eerste die het als een systainer maakte, maar voor mij waren er al gesloten kisten of platte deksels.
 

stefano

Actieve deelnemer
20 jun 2010
54
1
www.keukenenmeubelmakerij.nl
gisteren deze tekening gekocht ben erg benieuwd.. mijn handen jeuken om eraan te beginnen met een paar vrije dagen in het vooruitzicht.
heeft iemand enig idee hoelang het ongeveer duurt tot je de tekeningen binnenkrijgt? mijn ogen controleren net als een klein kind elke keer 'toevallig' mijn mailbox haha:rolleyes:

groetjes!
 

roekie

Actieve deelnemer
11 apr 2012
85
0
Fantastische werkbank! Juist om iets simpel en eenvoudig te laten lijken vergt vaak het meeste en het beste denkwerk.
 

Rocky

Actieve deelnemer
23 apr 2012
61
1
Hi Benchworks,

Dit is echt wel een supergoed gevonden!!! Zo mobiel en functioneel.
Het lijkt echt een product door Festool zelf ontworpen:)

Kan je dit ook maken als je niet over het nodige festoolgereedschap beschikt?
Ik heb wel goed elektrisch gereedschap, maar bv geen domino voor gaten in de poten te maken.
Ik lees dat je gordijnrails gebruikt, super gevonden, maar waar vind je de klemmen die hierop passen?
Of zijn alle onderdelen in een beter DHZ-zaak te vinden?
Verder gewoon supergoed!
 

smirri13

Actieve deelnemer
25 mrt 2013
78
0
gent
ikzelf ben met een festool klem naar de DHZ zaak gegaan en daar in de gordijnrails staan zoeken tot ik eentje vond die paste en die gebruikt als T track dan. Ben je wel verbonden aan de festool klemmen..
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Hi Benchworks,


Kan je dit ook maken als je niet over het nodige festoolgereedschap beschikt?
Ik heb wel goed elektrisch gereedschap, maar bv geen domino voor gaten in de poten te maken.
Ik lees dat je gordijnrails gebruikt, super gevonden, maar waar vind je de klemmen die hierop passen?
Of zijn alle onderdelen in een beter DHZ-zaak te vinden?
Verder gewoon supergoed!

Je hebt geen domino nodig, je kan in de poten ook ronde gaten maken met een boor en dan ronde stukken hout erin steken. Je moet die wel groot genoeg maken dat de klem er ook in past.
De rest van de constructie kan ook zonder, je kan dominos beter vervangen door schroeven.

De klemmen zijn van Festool, maar door bessey gemaakt. Kwaliteit dus, zeker geen slechte investering.
 

K Seegers

Nieuw lid
10 okt 2013
3
0
Hallo ik kijk nu pas een weekje rond op dit forum.
Maar dit is echt een mega mooi project.
Ik ben zelf ook een Festool fan en dan hoort deze werkbank er gewoon bij.
erg mooi dat je ook je tekeningen vrij geeft voor zo'n kleine vergoeding.
Ik ga ze zeker kopen en als ik tijd krijg beginnen aan de werkbank.
ook wil ik je even bedanken voor de link naar fog.
Ik heb eigenlijk nooit echt geweten dat zoveel mensen de festool hobby hadden. Echt geweldig
ga zo door ik blijf je projecten volgen. Gr Kenneth
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Ik vroeg me nog af hoe je die extensie tafels aan de MFTC koppelt. Je gebruikt gordijnrals waar de klemmen in passen wat erg slim is. Maar hoe schuif je daar nu die extensie tafels op en hoe klem je dat goed aan elkaar vast?

Ik ben namelijk bezig aan het denken om een drie semi-mobiele MFT-achtige tafels te maken voor op zolder (dus niet voor op lokatie). Maar ik wil die tafels aan elkaar kunnen kopellen en goed vlak kunnen stellen Ik zat ook te denken dat ik kan werken met 2 tafels waar ik wat tussen kan hangen. Vandaar mijn interesse in jouw koppel oplossing.
 

Evert1237

Nieuw lid
10 nov 2013
8
0
Ook ik ben net nieuw op dit forum.

En de MFTC was het eerste wat me opviel. Mijn complimenten voor het idee en ontwerp.
Ik heb de tekeningen al besteld bij benchworks en ik kan niet wachten tot ik tijd heb om er aan te beginnen.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Ik zie dit nu pas!
@Zuma, de tafels zitten vast met een soort negatief van de alu rail, een houten T die erin schuift langs de zijkant. Geen klemmen of andere zaken nodig, de vlakheid stel je in wanneer je die T vastmaakt aan de tafels. Als die goed zit dan zijn je tafels automatisch vlak iedere keer zonder instelling.

@Evertn succes ermee. aarzel niet om hem te tonen. Ik heb onlangs nog een paar fotos op mijn site gezet van MFTC's in de VS en UK
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.056
66
Waar heb jij die stel poten besteld? Heb jij misschien een Nederlandse versie van de beschrijving? Mijn vader kan niet zo goed Engels.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Ik heb helaas geen Nederlandse vertaling, heb je de plannen al? Normaal gezien kan je met de beelden al een heel eind, als er dan nog vragen zijn mag je die altijd stellen.
De poten heb ik gewoon in een lokale zaak gekocht, het merk is Camar en komt uit Italië. Maar ze verkopen enkel aan verdelers, je moet de verdeler voor Nederland vinden en zien aan welke winkels zij verkopen. Ik kan ze ook gewoon opsturen met de post als het moet, die kosten rond de €0,50/stuk dacht ik.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.