Mobiele werkbank MFTC

nijb_jan

Actieve deelnemer
29 aug 2013
114
12
Tijnje
Klaar! Tenminste, voorlopig want ik weet nog wel wat zaken waar aan gesleuteld moet worden. Maar ik ga mijn MFTC nu eerst maar eens gebruiken waar hij voor bedoeld is :p

IMG_2239.jpg

Tim, wat een geweldig concept heb je hiermee uitgewerkt. Echt een schitterend ding. Thanks for sharing!
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Prachtig gemaakt hoor, ik vind de wielen nog mooier/sportiever dan die van BenchWorks zelf:D
Kan dat laadje bij de wielen ook nog open of loopt daar de as door?
 
Laatst bewerkt:

nijb_jan

Actieve deelnemer
29 aug 2013
114
12
Tijnje
Bedankt! Het was ook een hele zoektocht naar de juiste wielen, stelpootjes etc., ook omdat niet alles in Benchworks' ontwerp makkelijk lokaal te krijgen was. Het onderste laadje kan inderdaad open: daarin zitten de klemmen voor de geleiderails.
 

jvdmolen

Actieve deelnemer
25 dec 2013
67
0
Ulrum
Ziet er top uit!

Ben er zelf ook druk mee bezig, heb nog wel een vraag hier over.
Wat voor t-track heb je gebruikt?
Heb al wel wat gevonden bij de baptist maar welke is het beste.
 

nijb_jan

Actieve deelnemer
29 aug 2013
114
12
Tijnje
Ik heb ze ergens via een webshop besteld, maar kan me werkelijk niet meer herinneren waar :confused:. Track A bij Baptist ziet er soortgelijk uit en accepteert ook M8 schroeven en Festool klemmen. Mijn Makita klemmen passen trouwens amper, maar dat heeft waarschijnlijk eerder met de wat grovere afwerking te maken.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Geweldige kleurencombinatie Jan, ik sta zelf verwonderd hoe iedereen de moeite neemt om die in kleuren af te werken. Ik dacht dat de meesten hem gewoon zonder afwerking zouden maken, maar ik denk dat de "look" deel uitmaakt van het succes!

Van een Duitse klant heb ik deze link gekregen, werkt met festool klemmen en ook m8.
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
720
30
BE / Tienen
Voor degenen die nog zoeken naar camar poten, volgens mij worden ze in België ingevoerd / verdeeld door Van Opstal in aartselaar. Zijn te verkrijgen in heel wat ijzerwarenwinkels hier... Van Opstal bedient de benelux en heeft ook een nederlands filiaal. http://www.vanopstal.be/nl/node/57949992c21410839afa686f68681df9.htm http://producten.vanopstal.be/nl/node/330ed495de3b92a521c187d5477ae927.htm Ik weet niet of je als particulier via de webshop kan kopen. In België is het als particulier vaak goedkoper om het in een ijzerwarenwinkel te laten bestellen bij Van Opstal dan het zelf als particulier in aartselaar te gaan halen (prijs voor particulieren is daar beduidend hoger).
 
Laatst bewerkt:

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
Van Opstal bedient de benelux en heeft ook een nederlands filiaal. Ik weet niet of je als particulier via de webshop kan kopen.

Ik heb het meerdere malen geprobeerd, maar steeds nul op rekest. Na enig aandringen kreeg ik wel namen door van bedrijven die er bijv. 200 besteld hadden. Maar die reageren op hun beurt helemaal niet.

Uiteindelijk heb ik ze gevraagd wat een setje van 200 stuks dan moet kosten (ik kan ze uiteindelijk wel weer slijten via het forum hier...) maar - bizar genoeg :confused: - het blijft stil van de kant van Van Opstal. Beetje jammer... :(
 
Laatst bewerkt:

s138634

Nieuw lid
25 feb 2014
19
0
Ik ben zelf nu een tijdje bezig met de bouw van een mftc maar heb een vraagje over de ladegeleiders.

Met welke schroeven monteren jullie die? Want op sommige stukken heb je maar 12 mm multiplex om een schroef in te draaien.
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Heey Bench,

echt een mooi ding man en gezien de reacties vinden meerdere dat.
Enige vraag is, is er misschien een andere betalingsmethode mogenlijk?
Ik heb geen creditcard en ook geen paypal. Met mijn financiele verleden is dat niet al te slim.
Is het misschien mogenlijk om je normale nummer te krijgen zodat ik het daar met ideal kan overmaken.
De pdf etc kan dan toch gewoon via mail verstuurd worden..?
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Aah fuck it, dan maar een paypalaccountje maken :)
Betaling is gedaan, nu wachten op me pakketje. YEAH!
 
Laatst bewerkt:

Viking1987

Nieuw lid
10 apr 2016
2
0
's-Gravenhage
Goedemiddag allemaal,

Ik heb een maand of 6 geleden de tekeningen gekocht voor het maken van de MFTC. In de tussentijd heb ik eerst mijn versie van de Paulk Workbench gemaakt en ben daar erg tevreden over:) Maar een werkbank met gereedschap opslag en mobiel is erg handig. Helemaal gezien het feit dat ik midden in De Haag woon, geen garage heb en alleen een klein schuurtje waar alles in moet gebeuren:)
Een week of drie geleden naar de bouwmarkt gegaan en de eerste plaat multiplex gehaald en gedeeltelijk laten zagen. Ik heb voor mijnzelf de plannen en materialen iets aangepast (12mm multiplex is 18mm geworden) zodat het voor mijzelf minder makkelijk is om in verwarring te raken met de onderdelen en zo. Ook kan ik hierdoor gebruik maken van Pocket hole verbindingen die ikzelf niet handig vindt in 12mm multiplex.
In de afgelopen weken niet veel tijd meer gehad en gelukkig gister een grote stap kunnen zetting in het project MFTC. Na de eerste delen op maat te hebben gezaagd met mijn cirkelzaag en geleider, de eerste uitsparingen gemaakt met een decoupeerzaag, kon ik het niet laten om de bekisting al in elkaar te zetten:) Mijn geduld was een beetje op denk ik:)
zie hieronder mijn eerste foto's waarvan er nog vele zullen volgen hoop ik:)

Fijne feestdagen en alvast een geweldig 2017 met veel houtplezier:)
20161224-MFTC 1-V1.0-JdH.jpg
20161224-MFTC 2-V1.0-JdH.jpg
20161224-MFTC 3 V1.0-JdH.jpg
 

RPosdijk

Actieve deelnemer
8 jan 2014
182
0
Mijdrecht
Hallo,
Na al een aantal topics te hebben gelezen te hebben over MFTC vroeg ik me toch nog wel iets af..
Ik wil de MFTC op mijn werk gaan gebruiken dus dan is het toch fijn als je het op slot kan doen.
Dus is er al iets bedacht om de systainers af te sluiten/ op te slot doen? Je hebt de Tanos t-loc catch, maar 4 x €17 vind ik toch iets te veel van het goede..
En die pootjes.. kan toch niet helemaal de juiste vinden. Stelvoetjes kan ook maar moeten dan de poten niet langer zijn ivm met de stevigheid van de tafel?
Ik heb overigens vorige week de plannen gekocht en ben ook zeker van plan om de MFTC gaan maken! En zijn er nog tips waar ik echt aan moet denken?

Gr Rene
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
@Rposdijk,

Ik begrijp de waarde van die Tanos t-loc catch niet, als ze willen jatten nemen ze toch die hele systainer mee?
Over die pootjes heb ik in mijn beschrijving over het bouwen van mijn MFTC ook iets geschreven.
Als je in België woont kun je gewoon die pootjes daar kopen, het is makkelijker als je jouw locatie/woonplaats in je profiel zet.
En natuurlijk een mooie beschrijving (en veel afbeeldingen) in een nieuw topic van het bouwen van jouw MFTC.

Veel plezier en succes, mvg, :).
 

RPosdijk

Actieve deelnemer
8 jan 2014
182
0
Mijdrecht
Beste Spaander, daar heb je wel gelijk in maar toch is het fijn als de systainer in de MFTC zitten dat de heleboel op slot kan, als is het maar dat het niet voor de grijp ligt zeg maar. Ik heb mijn profiel inmiddels iets aangepast, vind het neit zo heel belangerijk :rolleyes: Ik meen dat die pootjes in jouw verslag ook niet helemaal een succes waren ivm met afbreken van het kunststof? Heb meerdere gelezen dus het kan zijn dat ik het door de war haal.. Er kan misschien ook een goed alternatief zijn?
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Beste Spaander, daar heb je wel gelijk in maar toch is het fijn als de systainer in de MFTC zitten dat de heleboel op slot kan, als is het maar dat het niet voor de grijp ligt zeg maar. Ik heb mijn profiel inmiddels iets aangepast, vind het neit zo heel belangerijk :rolleyes: Ik meen dat die pootjes in jouw verslag ook niet helemaal een succes waren ivm met afbreken van het kunststof? Heb meerdere gelezen dus het kan zijn dat ik het door de war haal.. Er kan misschien ook een goed alternatief zijn?
Met de pootjes die ik heb gebruikt is tot nu toe niets aan de hand en zijn niet afgebroken, ik verplaats bijna elke dag de MFTC op een betonnen vloer.
Ik heb wel het plastic gedeelte moeten afdraaien van de pootjes (zie mijn verslag) onder de klaptafel en de extensietafel zodat ze er beter tussen de poten passen.
Voor het afsluiten kun je evt. een beugel aan de voorzijde maken die de systainers tegenhoud en afsluitbaar is met een slot.
Je moet daar nog maar eens goed over nadenken hoe je dit gaat oplossen, we lezen dit hopelijk in je eigen topic over het bouwen van jouw MFTC?
Mvg, :).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.