Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

vlak en vandiktebank Inca

Hallo,

Ik ben nu een maand of 4 bezig met houtdraaien en heb inmiddels e.e.a. op het forum gevolgd en ik moet eerlijk zeggen dat ik dit een erg leuke site vind.
    Ik zie de prachtigste werkstukken voorbij komen (heb nog wel wat te leren!)
    Ik heb nu zelf de volgende vraag :Wie weet hoe het onderhoud van een inca vlak/vandiktebank moet gebeuren?
    In de gebruiksaanwijzing staat dit naar mijn mening niet duidelijk.
    Het gaat vooral om de aandrijving van de lagers van de kunststof tandwielen (4) en de ketting.

Alvast bedankt.

oh heel simpel: gewoon aan mij geven en klaar is kees

(kon het niet laten.. )

Weet niet of je er gaat vinden wat je zoekt, maar je kan hier eens lid van worden:
    http://dir.groups.yahoo.com/group/incawoodworking/

Hiervan ben ik lid, maar heb niets gevonden.

kom jij dan mijn schaafwerk doen???

als de machine hier mag blijven staan: geen probleem hoor

Ik heb zelf ook een inca vlak/vandiktebank, maar snap niet helemaal wat de vraag juist is. Wat bedoel je juist met onderhoud?

Indien je smeren bedoelt:
    Zelf spuit ik de kunststof tandwielen en de kettingen regelmatig eens in met smeervet. Het is gewoon belangrijk dat deze altijd gesmeerd zijn. Ik kijk nog eens om eerstdaags ook een foto te uploaden hiervan.

Indien je afstellen bedoelt:
    heb ik zelf ook nog niet gedaan, maar ik weet dat er hier wat topics zijn over het afstellen van een scheppach machine. Deze bevatten al goeie informatie!

Groeten,
    bert.

vet op de tandwielen lijkt me niet handig (kleeft veel stof/krullen aan) als ik echter de gebruiksaanwijzing lees zouden de lagers van de kunststof tandwielen tenminste 1x per jaar gesmeerd moeten worden.
    Volgens mij houdt dit dan in dat de tandwielen gedemonteerd moeten worden.
    Dit laatste is echter niet handig....

grt,

Leo

zoals beloofd nog de foto. Als ik nog eens in m'n werkplaats ben dan kijk ik ook nog even
    IMG_3571.jpg

Ik heb dezelfde machine en zit ook met een soortgelijk probleem. Onderhoud doe ik voornamelijk, door alles schoon te houden en de ketting regelmatig te smeren.
    Mijn probleem is echter, dat het rubber van de aandrukrollen afbrokkelt en loslaat (het vliegt me letterlijk om de oren). Iemand een idee wat hier aan te doen is?
    Kunnen deze rollen uitgenomen worden en voorzien worden van nieuwe rubber?

Forum Rechten