Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 20 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 192

Onderwerp: Een raadsel

Cool Een raadsel

Binnenkort ga ik weer een stukje huisvlijt ineen knutselen, het word een modificatie aan een bestaande machine, zodat de mogelijkheden van het ding weer een (heel) stuk hoger komen te liggen.

Ik ga nog geen opening van zaken geven, wel een paar tips, wie zich geroepen voelt mag altijd een poging wagen om te raden wat het word. De rubriek waar dit onderwerp in gepost word is al een eerste tip. En als bonus een tweede tip in de vorm van een prentje.

Binnen enkele dagen volgt (indien nog nodig) een volgende tip.

Mvg,

André

Scan.jpg

Een tandheugel

Wat heb ik gewonnen ????

Hoogteverstelling voor een freestafel? of is daar zo'n tandheugelding te grof voor?

Volgens mij zit Touh nu aan een kop koffie of een pintje en zitten wij hier te trillen van de zenuwen .......wat het is .

Er komt inderdaad een tandheugel in de constructie te zitten, maar dit is maar een klein onderdeeltje in het geheel. Wat word het geheel? dat is DE vraag.

Mvg,

André

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Een langs- of dwars voeding op de houtdraaibank (als bij een metaaldraaibank)?

Groeten,
    Patrick

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zaag Bekijk Berichten
    Een langs- of dwars voeding op de houtdraaibank (als bij een metaaldraaibank)?
    Zat ik oon aan te denken. Mogelijk voor een draadsnij inrichting?

Shit, moet al geen tips meer geven Goed geraden.

Het word inderdaad een langsvoeding voor op de draaibank. Kan ik binnenkort getorste poten fabriceren aan de lopende band.

Mvg,

André

langsvoeding voor op de draaibank dat zal best maar eeuuhhh heb eigenlijk geen idee wat ik mij daarbij precies moet voorstellen ?

@rendew,

Denk aan de kruisslede bij een metaaldraaibank, maar inplaats van een beitehouder komt er een bovenfrees op te zitten. De kruisslede word NIET aangedreven door de draaibank, integendeel, de kruisslede gaat de draaias aansturen Dat is althans toch de bedoeling, of het gaat lukken weten we binnen enkele weken.

Mvg,

André

Forum Rechten