werkjes met de Record CL 1

Ludwig 1

Nieuw lid
5 mrt 2013
7
0
Hierbij een paar werkjes die ik draaide met de Record CL 1 voor ik allergisch werd aan houtstof.
Te koop op Het Marktplein.
Robinia 15 cm.

_MG_4425.jpg
Kers 12 cm.
_MG_4426.jpg
Eik 17x23 cm.
_MG_4430.jpg
Olijf 19 cm.
_MG_4427.jpg
Eik 17x23 cm.
_MG_4431.jpg
Linde 27x5 cm.
_MG_4432.jpg
_MG_4433.jpg

_MG_4434.jpg
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
Allergisch door in ademen? Als je zulke mooie werkstukken kan maken zou ik zeker eens kijken naar bv een goed persluchtmasker o.i.d. en dan de draad weer oppakken!

Groeten,
Patrick
 

Ludwig 1

Nieuw lid
5 mrt 2013
7
0
@ zaag, bedankt voor de tip.
Moest dit het probleem oplossen graag maar...minste stof in de ogen geeft een allergische reactie.
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
een persluchtmasker is meestal ene volgelaatsmasker dacht ik... dus dan zou je evt wel verder kunnen draaien, als je een soort van sluis installeert aan de ingang van je atelier? Vergelijk het met de reinigingszone voor je een kernreactor binnen en buiten mag wandelen
 

caba

Actieve deelnemer
21 jul 2012
43
0
Aalst
Op elke filter staat ook een categorie, mss eens navragen welk goed voor u is?
 

caso

Actieve deelnemer
1 dec 2012
473
1
Moergestel
Er zijn ook overdruk maskers die niet op perslucht werken (je moet dan een speciale compressor hebben omdat er anders olie in de lucht zit, of hele speciale filters erop)maar op accu met een goed filter, worden zelfs voor chemische dampen zoals styreen gemaakt met een koolstof filter.

Cas
 

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
Het zou echt zonde zijn om je hobby op te geven, gezien de vaardigheid dat je bezit! Er moet inderdaad wel een alternatief zijn, zo'n volgelaatsmasker zoals caso aangeeft lijkt me een goeie optie!

Ben wel gek op je draaibank met de bijhorende accesoires, in jouw plek zou ik ze niet van de hand kunnen doen...

Groeten,
Steven
 

Ludwig 1

Nieuw lid
5 mrt 2013
7
0
Bedankt voor het mee denken naar een oplossing. Ik ben echter reeds tien jaar gestopt met houtbewerking, omdat ik nu aan het opruimen ben en al dit spul staat stof te vergaren en langzaam aan de beitels roestsporen vertonen word het tijd om de boel van de hand te doen. Werkelijk een prijsje voor al het spul maar ik heb liever dat er nog iemand plezier aan beleeft dan dat alles gaat wegroesten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.