Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10

werkjes met de Record CL 1

Hierbij een paar werkjes die ik draaide met de Record CL 1 voor ik allergisch werd aan houtstof.
    Te koop op Het Marktplein.
    Robinia 15 cm.

_MG_4425.jpg
    Kers 12 cm.
    _MG_4426.jpg
    Eik 17x23 cm.
    _MG_4430.jpg
    Olijf 19 cm.
    _MG_4427.jpg
    Eik 17x23 cm.
    _MG_4431.jpg
    Linde 27x5 cm.
    _MG_4432.jpg
    _MG_4433.jpg

_MG_4434.jpg

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Allergisch door in ademen? Als je zulke mooie werkstukken kan maken zou ik zeker eens kijken naar bv een goed persluchtmasker o.i.d. en dan de draad weer oppakken!

Groeten,
    Patrick

@ zaag, bedankt voor de tip.
    Moest dit het probleem oplossen graag maar...minste stof in de ogen geeft een allergische reactie.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Mooi draaiwerk. Vervelend om te horen dat je deze allergische reactie hebt. Heb j dit met al het stof ?
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

een persluchtmasker is meestal ene volgelaatsmasker dacht ik... dus dan zou je evt wel verder kunnen draaien, als je een soort van sluis installeert aan de ingang van je atelier? Vergelijk het met de reinigingszone voor je een kernreactor binnen en buiten mag wandelen

Op elke filter staat ook een categorie, mss eens navragen welk goed voor u is?

Senior Member
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Er zijn ook overdruk maskers die niet op perslucht werken (je moet dan een speciale compressor hebben omdat er anders olie in de lucht zit, of hele speciale filters erop)maar op accu met een goed filter, worden zelfs voor chemische dampen zoals styreen gemaakt met een koolstof filter.

Cas

Het zou echt zonde zijn om je hobby op te geven, gezien de vaardigheid dat je bezit! Er moet inderdaad wel een alternatief zijn, zo'n volgelaatsmasker zoals caso aangeeft lijkt me een goeie optie!

Ben wel gek op je draaibank met de bijhorende accesoires, in jouw plek zou ik ze niet van de hand kunnen doen...

Groeten,
    Steven
    Als de kat van huis is...
    ...wordt de melk zuur
    www.houtentiek.be

Bedankt voor het mee denken naar een oplossing. Ik ben echter reeds tien jaar gestopt met houtbewerking, omdat ik nu aan het opruimen ben en al dit spul staat stof te vergaren en langzaam aan de beitels roestsporen vertonen word het tijd om de boel van de hand te doen. Werkelijk een prijsje voor al het spul maar ik heb liever dat er nog iemand plezier aan beleeft dan dat alles gaat wegroesten.

Forum Rechten