Home made Lamellofrees

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.277
215
't hoofd van Overijssel
Gepubliceerd op 23 jan 2013

Gepubliceerd op 1 feb 2013
Draagbare groeven, deuvel freesmachine - deel 1
Homemade analoge Net als Frazer Festool DOMINO
Maar anderzijds actiebeginsel werk


Gepubliceerd op 3 feb 2013
Draagbare groeven, deuvel freesmachine - deel 2
Homemade analoge Net als Frazer Festool DOMINO
Maar anderzijds actiebeginsel werk

 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.277
215
't hoofd van Overijssel
Onderstaande heb ik even gekopieerd van de blog van Thedoor

[h=1]Draagbare spiegaten Router[/h][h=2]Draagbare Spiebaan Milling Machine-Plugging[/h] Dit idee werd geboren terug in 2010 (vrijwel gelijktijdig met de freestafel ). True productieproces is niet gestart vanwege een gebrek aan vrije tijd. En dus de omtrek bleef liggen in de notebook tot nu toe.

Duwde me naar dit oorspronkelijke idee van de vele beroemde - Festool DOMINO , namelijk zijn vermogen slinger sleuf frezen . Zoek op dit onderwerp op het internet, vond er een historisch feit dat deze methode van het boren werd bedacht terug in 1912 CHAMPION mortiser Hout BOOR (mogelijk eerder).

Dus, ik vond minuten, uren, dagen, en ik besloot voor mezelf om mobiele slotting molen te maken.
Maar het proces van het maken van plannen voor de eerste was lang en ingewikkeld. We hadden een heleboel dingen te veranderen, te verbeteren, om te experimenteren met verschillende ontwerpen, zelfs veranderen afgewerkt blokken in het eindproduct. Alles moest passen mijn belangrijkste vereiste is -

  1. Het relatieve gemak van constructie
  2. Eenvoudig te bedienen en te werken
  3. Functionaliteit (groot scala aan groefbreedte)
  4. Eenvoudig te produceren voor anderen
Mijn inspanningen werden beloond, en de derde optie op dit punt was het meest succesvol.


Op dit moment, die geïnteresseerd zijn in het maken van de machine, kan ik bieden;

Gedetailleerde tekeningen in SketchUp tot 23 pagina's met afmetingen op alle items, en de explosie schema om de montage te illustreren.
23 screenshots van het programma SketchUp (om te zien of er problemen met de installatie en het werk in het programma)
186 bedrukt foto's van het productieproces, met een geleidelijke build momentum.

6.jpg1.jpg01.jpgP1050603.jpgP1050602.jpgP1050601.jpgP1050599.jpgP1050600.jpg
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
720
30
BE / Tienen
Prachtig gebouwd & enorm inventief!
Maar... Een langgatboor aan 33000 toeren/min, komen daar geen vodden van?

Mvg. Bert
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.