Starrett combination square niet haaks.

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.325
194
Gem. Winsum (Groningen)
Gisteren schreef ik:
""Maar .... de reactie van Peterderooij doet vermoeden dat niet iedereen de afloop van Huib's verhaal oppikt. (Sorry Peter: ook de afloop nog even lezen hoor -). Dus Roeland, misschien is je zorg wel terecht.

Goed, weer wat geleerd""



Joopvommen antwoordde:

zo'n kleinerende opmerking zakt mij de broek van af.
ben het eens met peterderooij, dat je niet verwacht van zo'n "goed naam'' dat je zelf nog moet gaan priegelen om het goed werkend te krijgen.



Het spijt me. Het was als een wat plagerig grapje bedoeld. Daarbij heb ik onvoldoende rekening gehouden met het effect van zoiets op een forum waar we elkaar niet persoonlijk kennen. Ik had hier zakelijker moeten formuleren. Mijn excuses @ peterderooij.

Met vriendelijke groet,
klaas
 

peterderooij

Actieve deelnemer
7 sep 2008
584
0
Geeft niet klaas, maar mijn reactie was gericht aan de post van Roeland daarboven, ik had het hele verhaal gevolgd en gaf aan dit ik heet wél terecht vond dat iemand klaagt als een duur stuk gereedschap al direct bij het uitpakken een afwijking heeft.
 
Laatst bewerkt:

ironmikie

Actieve deelnemer
16 nov 2009
332
0
Ik heb ook twee "haken" van Starrett en ze zijn perfect. Maar ik begrijp wel dat je teleurgesteld bent hoor. Wat is het nut van een "kwaliteitscontrole" kaartje in dit geval? Wat checked deze controleur dan? Gelukkig was het simpel te verhelpen.
Ik hou ook erg van kwaliteitsgereedschap en ben ook bereid om daarvoor meer te betalen. Neem nu bijvoorbeeld de Lie Nielsen beitels. Ik heb er 7 en deze hebben iets van 500 euro gekost. Ik word er knettergek van dat de handvaten er steeds afvallen, zelfs na de haarlak truc. Dit laatste is een beetje offtopic, maar goed.
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Het maakt voor mij nogal uit waar de afwijking door wordt veroorzaakt. Dat je even kijkt of er niks tussen zit als je zo'n afwijking vindt, dat vind ik normaal. Van een Starrett verwacht je namelijk dat hij het op zich goed doet, dus zo'n afwijking moet haast wel een kleinigheid zijn. Als je erachter komt dat-ie schoon is en dan nóg een afwijking heeft, tja, dan gaat-ie terug. Da's niet acceptabel.

Ik verwacht van gereedschap wat ik koop niet dat het zo uit het papier op het hout gezet kan worden. Er is altijd wat veeg-, poets- en afstelwerk te doen, al was het maar omdat het spul is behandeld voor opslag. Bij duur gereedschap verwacht je dat het daarbij blijft en bij goedkopere spullen heb je misschien iets meer werk.
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
@Renault. Wil je daar mee aangeven dat iedere winkelhaak niet deugt en we er maar mee moeten leren leven?

Beetje laat, maar nee dat wil ik niet aangeven. Naar de winkel gaan, en daar zélf controleren of het de winkelhaak haaks is. Zoniet dan pak je de volgende tot je degene hebt die het dichtste erbij komt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.