festool spanklem

werkbank

Actieve deelnemer
30 dec 2012
404
0
betekom belgië
Voor mijn freestafel ben ik de plannen aan het uittekenen en wil zelf T-tracks maken.
Hierbij heb ik twee vragen;
-kunnen alleen Frestool spanklemmen in T tracks gebruikt worden of zijn er nog andere merken?
-welke zijn de aflmetingen van de Festool spanklemvoet die in de T track moet schuiven (hoogte en breedte)?
-zouden deze passen in een 19x19 mm alu profiel?
jan
 

Davee

Actieve deelnemer
1 dec 2011
142
0
Brabant
Voor mijn freestafel ben ik de plannen aan het uittekenen en wil zelf T-tracks maken.
Hierbij heb ik twee vragen;
-kunnen alleen Frestool spanklemmen in T tracks gebruikt worden of zijn er nog andere merken?
-welke zijn de aflmetingen van de Festool spanklemvoet die in de T track moet schuiven (hoogte en breedte)?
-zouden deze passen in een 19x19 mm alu profiel?
jan

Ik begrijp je vraag niet. Je gaat zelf T-tracks maken en vraagt of de klemmen van festool alleen in deze t-tracks gebruikt kunnen worden?
Als je toch zelf de T-tracks gaat maken dan maak je deze toch passend voor je eigen klemmen?
 

werkbank

Actieve deelnemer
30 dec 2012
404
0
betekom belgië
Mijn klemmen zijn niet voorzien om in een Ttrack te stoppen.
Voor de toekomst had ik graag nu tracks voorzien waarin ik later spanklemmen kan inschuiven.
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Durven ze serieus 70 euro te vragen voor die Bosch klemmen? :D
Ik vind dergelijke lijmklemmen sowieso belachelijk duur, maar die Bosch dingen zien er wel erg matig uit.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Ik gebruik alu profielen van de "brico" die dienen om gordijnen op te hangen en zijn relatief goedkoop.
Die zijn ongeveer 16mm breed and 10mm diep, daarin passen de Festool klemmen perfect. De breedte van de opening is ongeveer 7-8mm, als het groter is blijft de klem er niet mooi in.
 

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
@Benchworks: Hier in nederland hebben we geen brico, kun je mischien vertellen wat het merk van de door jou gebruikte profielen is?
Alvast bedankt :)
 

Christo

Nieuw lid
15 apr 2013
3
0
Gent (B)
Omdat ik af en toe flightcases op maat bouw heb ik deze namiddag ontdekt dat de klemmen perfect passen in de rails die gebruikt worden om rackapparatuur in flightcases te monteren:

http://www.flightcase-brico.be/index.php?productID=212

Je vindt het beslist ook dichter bij huis, deze komt van een lokale handelaar. Maar het geeft je wel een idee van hoe het er uit ziet, het formaat en de prijs.

Grt
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Kijk dat noem ik nu nuttige berichten. Dus jij zegt dat de festool lijmklemmen perfect in die rail passen? Als dat namelijk zo is ga ik er gelijk een bestellen.
 

werkbank

Actieve deelnemer
30 dec 2012
404
0
betekom belgië
Mooi profieltje, dat komt vanpas.
De verzendkosten 10€ zijn wel hoog.
Heb je enig idee waar ik in de buurt van Leuven-Aarschot dergelijke profielen kan vinden?
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Ik gebruik deze flightcase rack profielen al jaren, de Festool klemmen passen er goed in.
De meeste prijzen varieeren tussen 5 tot 8 euro per meter.

Mocht er iemand in de buurt van Groningen zijn die dit profiel zoekt, dan kan ik ze wel leveren voor 3,50 euro p/m, deze profielen zijn wel licht gekrast, door het heen en weer schuiven onderling.
Standaard waren ze in lengtes van 4 meter, maar ingekort tot lengtes van 2 meter.

Op de zelfde stapel ligt nog verschillende soorten aluminium hoeklijn, uit de flightcase bouw.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.