Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 20

Onderwerp: festool spanklem

Senior Member
    Ingeschreven
    Dec 2012

festool spanklem

Voor mijn freestafel ben ik de plannen aan het uittekenen en wil zelf T-tracks maken.
    Hierbij heb ik twee vragen;
    -kunnen alleen Frestool spanklemmen in T tracks gebruikt worden of zijn er nog andere merken?
    -welke zijn de aflmetingen van de Festool spanklemvoet die in de T track moet schuiven (hoogte en breedte)?
    -zouden deze passen in een 19x19 mm alu profiel?
    jan

Kijk hier eens voor o.a. info over gebruik van T-tracks i.c.m. Festool klemmen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door werkbank Bekijk Berichten
    Voor mijn freestafel ben ik de plannen aan het uittekenen en wil zelf T-tracks maken.
    Hierbij heb ik twee vragen;
    -kunnen alleen Frestool spanklemmen in T tracks gebruikt worden of zijn er nog andere merken?
    -welke zijn de aflmetingen van de Festool spanklemvoet die in de T track moet schuiven (hoogte en breedte)?
    -zouden deze passen in een 19x19 mm alu profiel?
    jan
    Ik begrijp je vraag niet. Je gaat zelf T-tracks maken en vraagt of de klemmen van festool alleen in deze t-tracks gebruikt kunnen worden?
    Als je toch zelf de T-tracks gaat maken dan maak je deze toch passend voor je eigen klemmen?

Senior Member
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Mijn klemmen zijn niet voorzien om in een Ttrack te stoppen.
    Voor de toekomst had ik graag nu tracks voorzien waarin ik later spanklemmen kan inschuiven.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Met de search functie had je oa het volgende topic kunnen vinden: http://www.woodworking.nl/showthread...l-snelspanklem
    Met vriendelijke groet,
    Joris

Durven ze serieus 70 euro te vragen voor die Bosch klemmen?
    Ik vind dergelijke lijmklemmen sowieso belachelijk duur, maar die Bosch dingen zien er wel erg matig uit.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Ik gebruik alu profielen van de "brico" die dienen om gordijnen op te hangen en zijn relatief goedkoop.
    Die zijn ongeveer 16mm breed and 10mm diep, daarin passen de Festool klemmen perfect. De breedte van de opening is ongeveer 7-8mm, als het groter is blijft de klem er niet mooi in.

Senior Member
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Hartelijk dank voor de tip!!

@Benchworks: Hier in nederland hebben we geen brico, kun je mischien vertellen wat het merk van de door jou gebruikte profielen is?
    Alvast bedankt
    Houterig mannekke

Forum Rechten