Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 15 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 146

Onderwerp: Hoe slijp ik videos

Hoe slijp ik videos

Vind wat Kodama zei over praten zeker waar, het kend zijn grenzen. Mede geinspireerd door zijn groepsproject verbindingen zou ik willen voorstellen om in dit onderwerp te filmen hoe je zelf slijpt, als je dat niet eng vind. Maar niet enkel één manier van slijpens maar 2 of 3 of 4.

Ik begin deze met het slijpen van een van mijn Japanse schaafbeitels.

zal ook westerse beitels slijpen en misschien nog wel meer:

http://www.youtube.com/watch?v=PaSWN...3hTrhg&index=1

Caspar, dat lijkt mij een fijn plan, ik zal kijken of ik vandaag wat filmpjes kan maken, moet nog even een y-tube account maken.
    Zal trachten deze op het forum te plaatsen.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Mooi initiatief waar iedereen weer wat van op kan steken. Zou helemaal mooi zijn als er nog een korte uitleg over bijvoorbeeld de gebruikte stenen en techniek.

Ik wist nooit dat je video's kon slijpen

Nou m´n eerste you/tube filmpje het slijpen uit de vrije hand op een diamant steen korrel 400 en 1000, daarna op een watersteen 3000 en 5000 en afgewet op een belgisch brok en afgestropt op leer.

Dank je Jaap! ik kreeg dat niet voorelkaar
    Laatst gewijzigd door Roeland; 28-02-13 om 07:29. Reden: heb je link als filmpje in de post gezet

Nou kom ik erachter dat ik m´n telefoon een slag had moeten draaien, ik heb drie filmpjes even snel gemaakt.
    Maar goed de eerste schreden op y/tube. In de toekomst misschien dat ik live ook wat uitleg over het hoe en wat zal geven. vind het doodeng.
    Hier nog 2 linkjes een over vrije hand slijpen van een schaafmes en een met behulp van een slijphulp )eclips

http://www.youtube.com/watch?v=SRqVLDR3Np8

Oh m´n andere filmpje is nog niet upgeload nou die post ik later wel.
    gr. Roeland

En eindelijk de laatste met de eclipse op de watersteen korrel 3000/6000 met wat achtergrondlawaai van de stagaire

http://www.youtube.com/watch?v=LjHWigT80dQ
    Laatst gewijzigd door Roeland; 27-02-13 om 19:07. Reden: verkeerde link

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frankzomerdjk Bekijk Berichten
    ik wist nooit dat je video's kon slijpen

lol
    Met vriendelijke groet,
    Joris

Leuk! Ik zal van het weekend ook een videootje schieten. Mijn rijschaaf heeft geloof ik wel een grote beurt nodig. Wetten doe ik vaak tussendoor, maar af en toe moet deholte van de slijpmachine weer even opnieuw gemaakt dus dat noem ik een grote beurt. Of als de snede erg rafelig is, dan moet er ook wat meer gebeuren dan alleen wetten.

Even wat vraagjes. Caspar, wat voor stenen gebruik je? En vind je dat de nagura steen veel verschil maakt? En waar kijk je naar precies als je naar de snede kijkt om te zien of je ver genoeg bent met een bepaalde steen?
    Roeland: Wat doe je voor een soort krijtje op je diamant steen? En hoe vlak je je waterstenen? Ik kan goed zien dat je de wireedge voelt om te zien of je ver genoeg hebt geslepen (sorry, ben even het Nederlandse woord kwijt). Voel je die ook als je op de fijne stenen werkt?

Seek, dat is geen krijtje maar een plastic gummetje, die gebruik ik om mijn diamant steen weer helemaal schoon te krijgen, voorst gebruik ik glassex in een klein spuit flaconnetje(blauw) als slijp vloeistof. De speciale slijp vloeistof is me te prijzig, beide zijn op alcohol basis, in het andere flesje zit gewoon water met citroensap.
    Ik vlak mijn stenen met een diamant steen fine en coarse, deze stenen heb ik op een stukje kwartiers hard hout geplakt.
    De braam voel je altijd ook als je op de fijne stenen slijpt, bij het afwetten kun je dat braampje niet meer voelen maar wel zien!

Forum Rechten