Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Boomstammen met flinke diameter gezocht

Beste Houtbewerkers,

Ik ben opzoek naar boomstammen, het liefst 2/3 meter lang en een zo'n groot mogelijke omtrek om met een motorzaag sculpturen uit te zagen.
    Ik woon in Groningen, ik weet dat ze op dit moment behoorlijk aan het snoeien zijn in de bomen. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan aanpakken, en hoe ik hier aan kan komen?

Ik hoor graag of er tips zijn.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Sites van staatsbosbeheer, natuurmonumenten etc. in de gaten houden/ hun even mailen, je lokale boswachters vragen om hiervoor contact met je op te nemen en bijv. marktplaats in de gaten houden.
    Met vriendelijke groet,
    Joris

zoek lokale boomverzorger en bel gewoon voor de brandhout prijs krijg je het vast
    scheeld hem kloven :P

Boomrooijerij Sietzema heeft net een enorme bult populieren gerooid langs het eemskanaal zuidzijde en die liggen er allemaal nog; De gemeente slochteren en waterschap Hunze en Aa's zouden je wel verder moeten kunnen helpen.

Ik ben hiervoor zelf ooit naar een bomenroijerij gegaan in de plaats waar ik woonde (udenhout). Zij hadden honderden bomen en ik kon alles uitzoeken wat ik wilde. Was afhankelijk van de boomsoort, gratis tot 50 euro de meter.
    Ik heb uiteindelijk een esdoorn gekocht met een diameter van gemiddeld 75 cm voor 35 euro de meter. Zij kregen op zaterdagen wel meer van dit soort mensen.
    Zoiets zou in groningen ook wel te doen moeten zijn.

of gewoon snel eropaf gaan als je ze ziet/hoort kappen
    vandaag ruim 2 kuub gemengd hout opgehaald en daar komt morgen nog ruim 4 kuub bij
    oa essen en plataan van 40-50 dik
    ga je vragen of je een paar stukjes mag hebben krijg je te horen dat alles de container in gaat dus laad maar op

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Ik ben zelf ook op zoek naar betaalbaar hout om te beeldhouwen, maar hier in de streek zie ik hout nog niet zo snel gratis weggegeven worden. Elk stukje hout wordt vakkundig omgetoverd tot kwaliteitsvol brandhout...
    Het zou goed zijn mochten kapvergunningen makkelijk te raadplegen zijn.

Er zijn ook wel 'carvers' te vinden in Nederland, misschien hebben die goede tips?
    Ik ken wel iemand die dat doet, mooie dingen maakt hij....

heb hier nog wel wat stukken els en een grote stam esdoorn liggen maar weet niet of het te ver is voor de meesten?

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2010
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rené13 Bekijk Berichten
    heb hier nog wel wat stukken els en een grote stam esdoorn liggen maar weet niet of het te ver is voor de meesten?
    waar is hier rene13?ik zoek nog elzen met een doorsnee van minimaal 20 cm in een lengte van een meter (ivm vervoer in de auto).

Forum Rechten