Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Lie Nielsen

Lie Nielsen

Hallo mede forum leden. Na een aantal machines te hebben gekocht gaat nu het echte werk met handgereedschap beginnen:-) heeft iemand ervaring met deze zaag van Lie Nielsen. http://www.baptist.nl/houtbewerkers/...tzaag-280x57mm

Alvast bedankt.

Jarno

Niet met deze, ik heb wel z'n twee grote broers (de 300 en 400mm kapzagen). Ze zagen

Hoi Art, je bent dus tevreden! Waarom heb je 2 bijna dezelfde zagen of zit er een groot verschil tussen? Wat voor een onderhoud hebben de zagen nodig?

Jarno

op een zaag kun je niet staan natuurlijk

De een is voor schulpzagen (de 400mm), de ander voor afkorten (de 300mm). Onderhoud: na het zagen een beetje camellia-olie erop (of welk antiroestmiddel je eigen voorkeur is). Op termijn zal ik ze vast ook moeten slijpen, maar dat is nu nog niet aan de orde. Veel meer onderhoud heb je aan een zaag niet. Tenzij je erop gaat staan natuurlijk...

Ik zelf heb ze alle 3 de dovetail zaag(schulp zaagje),de crosscut(afkort) en de tenonzaag (wat grotere schulp zaag ) ik heb deze gekocht omdat ik weet dat ze goed zijn enne ze zien er ook nog eens mooi uit (okay dat is natuurlijk niet echt belangrijk maar je valt er wel op he ;-)
    Ik twijfel niet aan de zaagjes wel voordurend aan mijzelf ben namelijk rechts (echt on -)handig .

En als ik nu ook nog eens moet gaan twijfelen aan het gereedschap , ja daaaaaaaag, heb het al druk genoeg met mijzelf .
    Maar het is natuurlijk niet zo dat Lie mijn gebluder ( daar ben ik een meester in) goed maakt .

Zo te lezen ga je voor kwaliteit handgereedschap. Voor het zuiver afteken is deze Starrett een goede tip Vandaag besteld bij Dieter Schmid - Fine Tools En niet alleen voor aftekenen.

Laatst gewijzigd door Huib; 26-02-13 om 18:58.

Hallo Medeforum gebruikers,

Vandaag zat de zaag bij de de post en moet zeggen dat de zaag er goed uit ziet. Rendew heeft wel gelijk dat de zaag waarschijnlijk ook mij geklungel niet weg neemt maar ga het toch proberen:-) Huib die starrett is een mooi stuk gereedschap zal er zeker eens naar kijken.

Forum Rechten