werkplaats isolatie

jordiij

Actieve deelnemer
13 jan 2012
237
0
Leusden
hallo,

wij hebben thuis een schuur waar ik me werkbank in heb staan alleen daar is het altijd erg vochtig.

nu zijn wij op zoek naar een oplossing om dit te verhelpen maar ik vind zo veel dingen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

het gaat om een enkel steens schuur en op de zand ondergrond liggen tegels die 5cm vrij van de muur liggen en in deze groef licht grint.

de zand ondergrond is erg vochtig altijd dus dat zal misschien wel een deel van het probleem zijn maar hoe is dit te verhelpen want door dat het zo vochtig is verroest veel gereedschap dat haal ik nu maar naar binnen maar ook in de zomer is het toch vaak vochtig maar wel minder.

we hebben er al over na gedacht om beton te laten storten maar zou dit het een deel ver helpen?

heeft iemand misschien andere tips om dit te verhelpen?

gr jordi
 

jordiij

Actieve deelnemer
13 jan 2012
237
0
Leusden
ik zag net dat er al een topic hier over gaat maar daar uit kon ik niet halen of beton storten dit ver helpt dus daarom de vraag.

en ik las net ergens dat zijl onder je tegels het kan verhelpen een deel.

klopt dit?

gr jordi
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Wanden zijn enkel steens en niet geïsoleerd, hoe zit het met het dak, ook niet zeker? Dan gaat alleen het aanpakken van je vloer het probleem niet verhelpen. Wat betreft vocht uit de grond, wat voor een grond heb je in de omgeving (zand/klei) en hoe diep zit het grondwater?


Wat betreft het isoleren van de wanden: http://www.woodworking.nl/showthread.php?6570-isolatie-werkplaats en nog vele andere topics welke dit forum rijk is (de search functie zal je helpen ze te vinden).
 
Laatst bewerkt:

jordiij

Actieve deelnemer
13 jan 2012
237
0
Leusden
bedankt voor de reactie.

ik zal dat topic is helemaal door lezen.

het grond water licht erg hoog hier omdat er vroeger een sloot heeft gelegen.

gr jordi
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.