Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12
    Senior Member
    Ingeschreven
    Feb 2012

combiset dewalt of makita?

Ik ben al een tijdje aan het twijfelen tussen deze 2 18volt combisets... ongeveer dezelfde specificaties en prijs. hebben jullie een voorkeur?

Makita LXT202 - BHP451 accu klopboor en BTD140 accu slagschroevendraaier
    Makita-LXT202-rw-94647-160803.jpg

DEwalt
    DCK285C2
    18 V XR Li-Ion set: slagschroevendraaier + schroef/klopboormachine

20401.jpg
    Laatst gewijzigd door resign; 20-02-13 om 16:33.

ik zou eerst eens kijken naar hoeveel accu's erbij zitten en of het snelladers zijn

Ik zou zonder twijfel voor de makita gaan zoiezo zijn die machines minder lomp/zwaar en de accu techniek is beter. zo wordt de accu bijvoorbeeld op de juiste laad temperatuur gebracht omdat het heel slecht is om een heel warme of heel koude accu te laden.
    maar zou je niet voor de 14,4 volt gaan die zijn net zo sterk en nog weer wat lichter.en met de slagschroevendraaier draai je zonder probleem schroeven van 6*175 er in dus ik denk niet dat je daar vaak bovenuit komt voor de hobby. En voor werk ook niet trouwens.

en ik heb het set van Dewalt even ge googled en die is maar 1,5 AH en makita 3,0 AH. en dat merk je heel erg goed in hoe lang je met een accu doet en in kracht. plus dat de Dewalt rond de €430 kost en daar heb je ook een 14,4 volt set van makita voor met noch een zaklamp en ook 2 accu's maar dan van 3 ampère.
    Laatst gewijzigd door iedereen en niemand; 20-02-13 om 17:44.
    Ervaring is iets dat je krijgt net nadat je het nodig had

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Makita. Have them, love them.
    Met vriendelijke groet,
    Joris

mijn eerste idee zou dan makita zijn ivm dat makita veel meer machines heeft die op de zelfde accu kunnen werken. maar met bijde machines nooit mee gewerkt

Senior Member
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Ik heb een 14,4 volt Panasonic set, is super. Om het nog even moeilijker te maken .....

Cas

Zeker de makita set.. Ik heb zelf de 14,4v versie.. Superset!!

Makita is voor mij een zware tegenvaller na ongeveer drie maand moest deze machine binnen voor garantie, ik had een ratelend geluid, toen had ik de keuze 30 plus btw betalen voor de machine terug te krijgen ongemaakt of 98 euro plus btw betalen boor het te maken..... Maar garantie? Ik had du ook de 18v en zette hiermee gyprocplatn vast, beslist geen zwaar werk... Ik heb nu een festool gekocht en is in mijn ogen 1000x beter

Senior Member
    Ingeschreven
    Feb 2012
    mja, het prijsverschil is er ook natuurlijk.
    en rond de 400 voor een slagschroevendraaier en een klopboormachine/schroevendraaier vind ik wel mooi.

Nu heb ik ook een makita maar meer een basismodel:
    BDF343RHE(1).jpg

na wat meer dan een jaar hobbygebruik (net buiten garantie natuurlijk) draaide de as niet mee volledig gecentreerd, een kleine slag erin.
    had ik niet echt verwacht.

Maar heb wel vertrouwen in deze set denk ik.
    Ik heb trouwens net gezien dat de makita combiset ge-upgrade is naar deze: DK18000 ,ziet er wel goed uit imo

bedankt voor de meningen! ik denk dat makita de goede keuze zal zijn ;-)
    Laatst gewijzigd door resign; 21-02-13 om 12:12.

Ik heb zowel makita, dewalt als festool shroef mahine's. Alle 3 merken werken naar behoren en mijn ervaring is dat de kwaliteit dicht bij elkaar liggen. En natuurlijk heb je van elk merk een 'maandagmorgen' machine. En zo zijn er nog wel meerdere goede merken: protool,hilty,panasonic,blauwe bosch, mafell etc. Enkel over hitachi ben ik niet tevreden. Heb daarvan verschillende machine's van gehad maar mijn merk is het niet.

Forum Rechten