Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18

Gezocht: boortafel voor kolomboor TNW

Hoihoi,

Ik heb afgelopen zondag een kleine TNW kolomboor op de kop getikt voor een erg leuke prijs. Helaas ontbreekt de boortafel (dat in hoogte verstelbare platform onder de boor zelf):

De diameter van de kolom is 60mm. De boortafel mag verstelbaar zijn, maar dat is op zich geen must.

Weet iemand of dit uberhaupt los te krijgen valt? Voor zover ik kan zien niet.. 2dehands mag ook uiteraard

mvg,
    Sam

Dat is wel een redelijk essentieel onderdeel van het machien. Niet iets om zelf te maken? De meeste metaal kolomboormachines hebben een tafel die toch al niet zo geschikt is voor houtbewerkers.

jaap

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Ik heb wel eens een filmpje gezien van een houtbewerker welke er zelf een hele mooie multifunctionele tafel voor had gemaakt. Maar welk filmpje dat ook alweer was?
    Met vriendelijke groet,
    Joris

Dit filmpje?
    http://www.youtube.com/watch?v=YBxdj...39-LQ&index=86

Hij is er uiteindelijk niet tevreden mee maar je kan het idee natuurlijk wel gebruiken.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Nee dit was niet het filmpje wat ik in gedachten had.
    Met vriendelijke groet,
    Joris

Ik kan er inderdaad wel omheen werken, maar ik dacht even een balletje op te gooien om te kijken of ik wel zoveel moeite moet gaan doen

Voorlopig ga ik met wat blokken van verschillende dikte werken denk ik... volgend jaar ga ik een cursus lassen volgen in avondschool, dus misschien maak ik het dan zelf wel 'even'

iemand een mogelijke oplossing of een voorbeeld om zelf iets te maken?

huidige opties:
    - blokken van verschillende dikte
    - een hefplatform maken voor de hele kolomboormachine en een platform op vaste hoogte (= werkbank met uitsparing)

Tja, je kan zoveel kanten op.
    Je kan van hout wat maken om aan de kolom te klemmen.
    Maar je kan ook een metalen beugel kopen voor aan de kolom en daar weer met hout op verder.

probleem is dat ik niet goed weet met welke zoektermen ik moet zoeken op google....

Dag Sam,

Probeer eens op diy drill press table. (ook bij foto's)

Groetjes,

Wilfried
    Laatst gewijzigd door Wiet; 21-02-13 om 13:09.

Forum Rechten