Combiset: Bosch of Dewalt

EvdL

Actieve deelnemer
14 sep 2011
224
24
Eemnes
Ik heb overigens ook de Dewalt in mijn handen gehad, maar vind hem nogal groot en zwaar voor een 10,8v machine. Deze zijn qua formaat bijna identiek aan de 14.4v versies.

10,8V Dewalt is echt kleiner dan de 14,4V uitvoering. Gewicht tov de Bosch is zo'n 10 gram zwaarder maar met een lager zwaarte punt ( ik ben een Dewaltie , PBT is denk ik meer een Boschie :D )
 

PBT

Actieve deelnemer
ik ben inderdaad meer een Boschie :cool: hahaha! Al mijn accumateriaal en klopboormachine heb ik van bosch, de rest is Festool en Metabo (afkortzaag en de grote slijpschijf). Ik heb verder niks tegen Dewalt ofzo, maar persoonlijk ligt de bosch mij fijner in de hand omdat ik maar kleine handen heb.

Maar qua formaat -en dat is lijkt mij een reden waarom je een 10,8v zou kopen- is de bosch kleiner dan de dewalt. Ik heb toen overigens ook de Festool CXS ernaast gehouden, en ondanks mijn festoolverslaving toch gekozen voor de bosch.
 

johnnysonck

Nieuw lid
28 dec 2012
20
0
een slagboormachine 10,8v met batterijen van slecht 1,3Ah is echt te licht.
persoonlijk slechte ervaring met dewalt gehad batterijen binnen het jaar allebei stuk,overgestapt naar makita 14 v 3Ah en werken nu al meer dan jaar fantastisch,snelle laadtijd en sterk koppel,wel duurdere prijsklasse,maar uitstekende kwaliteit(heb geen makita aandelen :) )
Zoals joris zei naar store gaan en verschillende machines eens in de hand nemen
succes
mvgh
john
 

Dunhans

Actieve deelnemer
24 jun 2012
415
30
Bergen op zoom
ben ipv groot ook voor wat kleiners gegaan en heb 2 accutollen van milwaukee.de m12 serie.ik vind ze fijn en degelijk.hebben een stalen boorkop.wel moet ik zeggen voor emand met kleine handen is de handgreep te dik.hierin zit de accu.express gekozen voor een boormachine die niet kan staan omdat die veel vaker vallen is mijn ervaring.
 

Dunhans

Actieve deelnemer
24 jun 2012
415
30
Bergen op zoom
klopt,maar als de boormachine kan staan dan wordt hij makkelijk weggezet met kans op vallen van bv werkbank.deze kunnen niet staan dus is er ook de neiging niet het te proberen
 

Peter Neijts

Actieve deelnemer
11 jul 2011
154
8
Dat Dewalt set is een leuk setje alleen weet ik niet voor hoeveel je hem te koop hebt zien staan want ik was pas bij pontmeyer en ik geloof dat hij daar in de aanbieding was voor 100 of 150 euro. en op internet zag ik hem voor 267 dus het is wel de moeite waard. pontmeyer is een groothandel maar je kan er tegenwoordig ook gewoon pinnen. alleen komt er dan nog BTW bij maar dan is hij nog steeds goedkoper.

Hier nog een link naar de Actie. Je zou ze ook even een mailtje kunnen sturen of je kan pinnen en wat hij precies kost. En of ze hem nog hebben.

http://www.pontmeyer.nl/nl/catalog/...oeven/accu-boor-en-schroefmachines/k320202501

Bij pontmeijer is de set 199,- ex btw. Scheelt dus niet veel. Bij bosch krijg je echter 3 jaar garantie, bij de Walt 1 jaar
 

MarcoZ

Actieve deelnemer
25 dec 2011
133
0
Ik heb toen overigens ook de Festool CXS ernaast gehouden, en ondanks mijn festoolverslaving toch gekozen voor de bosch.

Waarom heb je niet voor de CXS gekozen als ik vragen mag?
 
Laatst bewerkt:

PBT

Actieve deelnemer
omdat ik het prijsverschil nogal groot vond (bosch 114 ex met een lamp erbij, en de festool 253 ex zonder al te veel extra's). Ook omdat ik door het werk dat ik veel doe, verbouwingen, het niet echt zie zitten om een machine van 250 euro ergens in het stof en rommel te leggen. bovendien ben ik van plan om ook de GDR (slagschroever 10.8v) en de haakse schroever erbij aan te gaan schaffen en dan kan ik met 1 accu en lader alle machines gebruiken (uiteraard komen er meerdere accu's en laders)
 

EvdL

Actieve deelnemer
14 sep 2011
224
24
Eemnes
@ PeterNeijts Dewalt geeft standaard 2 jaar garantie, afhankelijk van de shop waar je hem koopt een jaar extra dus ook 3 jaar ( maar die heb je bij Dewalt niet nodig :cool:).

@PBT Denk dat je het best op je gevoel af kan gaan. Heb je een goed gevoel bij de Bosch moet je het gewoon doen, helemaal als je een Boschie bent. een voordeel van 1 merk machines is idd dat je de accu's en laders kan uitwisselen wat voor mij een van de reden was om voor Dewalt te kiezen.

Denk dat er in deze prijsklasse weing verschil in kwaliteit zit
 

PBT

Actieve deelnemer
ik heb er zelf 114 ex (een wel heel erg scherpe prijs... set staat elders vanaf 170+ aangeboden, maarja dan moeten ze me maar niet eerst de verkeerde prijs geven) voor betaald... leek me niet te duur toch :) de festool was meer dan het dubbele. dan is de keuze snel gemaakt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.