waterdicht maken binnenkant vazen e.d.

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
446
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Af en toe maak ik eens bloemvazen, maar het nadeel van houten bloemvazen is dat je er geen water in kunt doen. Zijn er mogelijkheden om een bleomvaas van binnen echt goed waterdicht te maken, zodat je er levende bloemen(met water dus) in kunt zetten?

Misschien echte goede lak, zoals jachtlak? Plastificeren? Besmeren met waterbestendige lijm?
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Ik zou expoxy hars gebruiken, of Tweecolux van de IJssel. Dat laatste verwerkt wat makkerlijker, binnen een uur droog/hard voor de volgende laag en na 2 uur schuurbaar. Is ook een prima ondergrond voor blank lakwerk. Het is niet goed uv bestendig, voor binnen en zeker in een vaas is dat geen probleem, voor buitenwerk met er een laklaag met uv filter overheen, b.v. dd lak, ook van de IJssel. Deze producten zijn verkrijgbaar bij IJssel dealers, meestal winkels in scheepsbenodigdheden of bij polyservice.

jaap
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
vorige week heb ik de oplossing gezien bij andre in lelystad. hij maakt enorm mooie dingen.
men neme een glazen vaas(te koop bij oa kringloop voor 1 euro) ,hieromheen bouw je dan de houten vaas, passtukje aan de bovenkant en klaar!!!

http://www.houtdraaifotos.nl/ voor veel inspiratie

andre is een erg vriendelijke man die mij al voorzien heeft van veel tips


rick
 

charadee

Nieuw lid
13 okt 2009
5
0
Woodworker zei:
Af en toe maak ik eens bloemvazen, maar het nadeel van houten bloemvazen is dat je er geen water in kunt doen. Zijn er mogelijkheden om een bleomvaas van binnen echt goed waterdicht te maken, zodat je er levende bloemen(met water dus) in kunt zetten?

Misschien echte goede lak, zoals jachtlak? Plastificeren? Besmeren met waterbestendige lijm?

heeft iemand wel eens waterglas gebruikt, hier schijn je het vaasje ook waterdicht mee te kunnen maken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.