Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

waterdicht maken binnenkant vazen e.d.

Af en toe maak ik eens bloemvazen, maar het nadeel van houten bloemvazen is dat je er geen water in kunt doen. Zijn er mogelijkheden om een bleomvaas van binnen echt goed waterdicht te maken, zodat je er levende bloemen(met water dus) in kunt zetten?

Misschien echte goede lak, zoals jachtlak? Plastificeren? Besmeren met waterbestendige lijm?

Re: waterdicht maken binnenkant vazen e.d.

Ik zou expoxy hars gebruiken, of Tweecolux van de IJssel. Dat laatste verwerkt wat makkerlijker, binnen een uur droog/hard voor de volgende laag en na 2 uur schuurbaar. Is ook een prima ondergrond voor blank lakwerk. Het is niet goed uv bestendig, voor binnen en zeker in een vaas is dat geen probleem, voor buitenwerk met er een laklaag met uv filter overheen, b.v. dd lak, ook van de IJssel. Deze producten zijn verkrijgbaar bij IJssel dealers, meestal winkels in scheepsbenodigdheden of bij polyservice.

jaap

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

vorige week heb ik de oplossing gezien bij andre in lelystad. hij maakt enorm mooie dingen.
    men neme een glazen vaas(te koop bij oa kringloop voor 1 euro) ,hieromheen bouw je dan de houten vaas, passtukje aan de bovenkant en klaar!!!

http://www.houtdraaifotos.nl/ voor veel inspiratie

andre is een erg vriendelijke man die mij al voorzien heeft van veel tips

rick

Athanor
    Guest

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rickkoorman
    http://www.houtdraaifotos.nl/ voor veel inspiratie
    Leuke site! Maar je bedoelde zeker Anton?

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

haha ja klopt het is inderdaad Anton

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

haha ja klopt het is inderdaad Anton

Hier is nog een mogelijkheid:
    http://german-woodturners.de/phpBB3/...hp?f=41&t=1593
    Hij gebruikt "Fasspech" ( sorry, ik weet niet wat dat in het NL is ).

Volgens mij is fasspech een soort boomhars.
    Zie foto.

Attached files

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woodworker
    Af en toe maak ik eens bloemvazen, maar het nadeel van houten bloemvazen is dat je er geen water in kunt doen. Zijn er mogelijkheden om een bleomvaas van binnen echt goed waterdicht te maken, zodat je er levende bloemen(met water dus) in kunt zetten?

Misschien echte goede lak, zoals jachtlak? Plastificeren? Besmeren met waterbestendige lijm?
    heeft iemand wel eens waterglas gebruikt, hier schijn je het vaasje ook waterdicht mee te kunnen maken.

Forum Rechten