Badkamerkastje

Vwdirk

Actieve deelnemer
25 nov 2012
40
0
Niel-bij-As
Hier nog Een recent werkje van op school....

badkamermeubeltje voor opbouw waskommetjes.

Fineer beuken, Hettich quadro geleiders, greeploze frontjes, mooi afgeband met 2mm abs in beukafwerking...
verbindingen gemaakt met de lamello.

graag jullie reactie.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    77,6 KB · Weergaven: 576
  • image.jpg
    image.jpg
    63,4 KB · Weergaven: 572
  • image.jpg
    image.jpg
    65,8 KB · Weergaven: 575
  • image.jpg
    image.jpg
    64,6 KB · Weergaven: 572
  • image.jpg
    image.jpg
    65,4 KB · Weergaven: 573
  • image.jpg
    image.jpg
    60,5 KB · Weergaven: 575

bruine_beer

Actieve deelnemer
2 dec 2012
288
42
Heers, België
Mooi gedaan en secuur afgewerkt met gelijke ruimtes/spleetjes! Hebben jullie op school een machine om de abs-band van 2mm te lijmen?

Ik zie dat je van Niel-bij-As bent en vraag me af waar je les volgt. Ben aan het uitkijken om volgend jaar ook met les te starten en ben zelf van Heers.

Fijne avond! Johan
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Ja dat vatten we. Maar ik snap de combinatie met fineer en abs band niet. Meestal plak je abs bij melamine of hpl. Bij fineer doe je massief kantenband. Is er trouwens een watervast verlijmde plaat gebruikte?
 

Vwdirk

Actieve deelnemer
25 nov 2012
40
0
Niel-bij-As
Is watervaste plaat ja. Ik zie het verschil niet tss de massieve kantenband en deze abs. Als ik het niet had vermeld, wie had het hier dan gezien :cool:
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Massief is hout, en abs is een thermoplast (kunststof). Daar zit ooooooverduidelijk een verschil tussen. Je kan het ook niet olien of lakken... Ik vermoed dat degene die vertelde dat het abs is ook even toe was aan weekend?

Hoe ga je hem afwerken, olieen of lakken?
 

robdenduijf

Actieve deelnemer
2 aug 2012
81
0
Amsterdam
Hoe lijm je eigenlijk fineer op een badkamermeubel? Kan je daar gewoon een D2 voor gebruiken of is dat met vocht en warmteschommelingen niet aan te raden? Of is het geen probleem als je daarna het meubel "sealed" met bijvoorbeeld vernis?

Ik denk ook nog steeds dat het eiken fineer is op dit kastje ;) Eiken lijkt me ook meer geschikt voor de badkamer dan beuken (wat snel verkleurt met vocht).
Dat abs kantenband is wel mooi spul zo te zien, lijkt me ook handig voor keukenkastjes ivm stootvast.
 

bert1991

Actieve deelnemer
13 okt 2009
372
7
West Vlaanderen
Hoe lijm je eigenlijk fineer op een badkamermeubel? Kan je daar gewoon een D2 voor gebruiken of is dat met vocht en warmteschommelingen niet aan te raden? Of is het geen probleem als je daarna het meubel "sealed" met bijvoorbeeld vernis?

Ik denk ook nog steeds dat het eiken fineer is op dit kastje ;) Eiken lijkt me ook meer geschikt voor de badkamer dan beuken (wat snel verkleurt met vocht).
Dat abs kantenband is wel mooi spul zo te zien, lijkt me ook handig voor keukenkastjes ivm stootvast.

Inkopen als gefineerde plaat of zelf fineren door fineer te snijden, voegen en te pressen met warme pres :)
 

akwadraat

Actieve deelnemer
1 okt 2008
108
11
Mooi kastje.
Lijkt me inderdaad geen beuk te zijn maar eik.
Heb vorig jaar ook zo'n kast gemaakt, maar dan van massief eiken en 4 greeploze lades met ingebouwde wasbakken.
En nee, het trekt niet. Afgewerkt met whitewash en olie.
 

kristof

Nieuw lid
21 nov 2012
15
0
ja van die draad van dat hout is juist , daar zou ik vroeger ook op mijn kap hebben gekregen van mijn pa :)
ik zou opnieuw kunnen beginnen ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.