Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Doe het zelf 1980, ter lering en vermaak

Van vrienden kreeg ik een aantal jaargangen 'Doehetzelf'
    In 1980 ging het direct al over houtbewerken, met name het werken met de handschaaf.
    Voor de doorgewinterde houtbewerkers onder ons niets nieuws, maar best aardig om nog eens door te lezen.
    Ik heb op de PC wat in elkaar geknutseld:

Veel leesplezier

Groet, Kor

Attached files doehoetzelf_schaven.pdf (1.2 MB)

Re: Doe het zelf 1980, ter lering en vermaak

jammer dat dit blad ten ziele is gegaan en helaas geen nederlandstalige opvolger is voor gekomen. en voor is ook het nadeel dat ik een taal dyslectie heb dus engels is voor mij ook een probleem

Leuk artikel Kor, heel instructief.
    Ja die oude tijdschriften, jammer dat dit uit de tijd is geraakt.
    Ad

Dit vind ik nou nog even leerzaam om door tenemen. Bestaan er eigenlijk nog wel nederlandse houtbewerkings tijdschriften?

bijna goed ,alleen nog de de hoeken een beetje afronden ,anders zie je de aanzetten in je schaafwerk

Beste Kor, je bent onze laatste strohalm, in een van de de eerste, ca. 4 nrs. van Doe Het Zelf 1980, stond een werktekening van een houten zandbak, vierkant met een deksel die naar 2 kanten openklapt.
    Wij hebben deze destijds voor onze kinderen gemaakt en willen deze nu voor onze kleinkinderen maken.
    Kan jij ons daaraan helpen, wij horen graag van je, fam.Voogd

Leuk Kor,
    Heb het printertje gelijk aan het werk gezet !!

Beste Fam. Voogd,

Die nummers heb ik helaas niet meer.... na alles doorgeplozen te hebben en voor mij interessante zaken te scannen zijn ze in het oud papier terecht gekomen ops: .
    Maar, een zandbak is toch niet zo moeilijk te maken? Of moet het beslist die ene zijn uit 1980?

Groeten,
    Kor

Hoi Kor, na het lezen van het door jou geplaatste artikel ben ik weer helemaal 'into' schaven. Mocht je nog meer artikelen uit die tijd hebben (die voor houtbewerkers interessant zijn). Ik denk dat er nog wel een plakje vrij is op het forum waar je het één en ander kan posten

groetjes Peter

Forum Rechten