Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Tersa schaafas

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2008

Tersa schaafas

Kent er iemand een leverancier van Tersa schaafassen in België?

Het beitelblok van m'n tweedhands Robland is z'n "veertjes" kwijt en instellen is gewoon een martelgang geworden.
    Ik heb al geprutst met eigen "veertjes" -springen er steeds uit ,of scheef -, verend kunstof werkte de 1ste keer wel maar na een halve dag gepruts zonder deftig resultaat .......tijd voor verandering.

Ik schaaf nu met getijden : mooie golfslag , gelukkig is er de fantastische handschaaf.

Re: Tersa schaafas

Zowel Halwema in Antwerpen als Rougiers van Poucke in West-Vlaanderen leveren en plaatsen Tersa schaafassen.

Maar waarom het moeilijk maken, Robland voorziet in de lijst van optie's ook in de plaatsing van Tersa assen op zijn machines. Neem eens contact op met de fabrikant: NV WERKHUIZEN LANDUYT
    Kolvestraat44
    B - 8000 BRUGGE
    BELGIE

Mvg,

André

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2008

André bedankt,

Het is een tweedehands machine, ik dacht dat Robland zich hier niet mee bezig hield.
    Ik dacht om een schaafas te bestellen en zelf te monteren, als dit mogelijk is.

Groeten,

Geert

Athanor
    Guest

Hallo Geert,

Voor Robland info kun je ook eens zoeken op de discussiegroep op Yahoo. Je moet je eerst wel even als lid aanmelden geloof ik. Zie: http://groups.yahoo.com/group/RoblandX-31/

Groet van Fons

in het verleden ben ik ook veertjes kwijtgeraakt van robland schaafas...heb toen gewoon nieuwe veertjes besteld bij importeur.....

Athanor
    Guest

Robland heeft geen Nederlandse importeur heb ik van mijn dealer begrepen. Zij doen nu volgens mij voorlopig rechtstreeks handel met de dealers, dus dat zal wel lukken.

heb laatst ook geinformeerd naar de tersa as voor een robland en dat kwam toch ook uit op 1500 euro. Als de orginele schaafas n ormaal goed bevalt, zijn nieuwe veertjes qua prijs ook wel aantrekkelijk denk ik ?!

Forum Rechten