Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Vraag omtrent heel lange tafel

Een klant van me vroeg me of ik een tafel kan maken op dit systeem: essenza werken p1-3 (2).pdf
    De tafel moet evenwel 280 cm lang en 90cm breed worden, maar toch het relatief dunne blad en smalle regels behouden, alsook de poten op de hoeken. Dit lijkt me een enorme lengte om te overbruggen zonder dat het blad vroeg of laat gaat doorhangen...

Iemand een idee of dit mogelijk is? De tafel zou moeten uitgevoerd worden in eiken.

Groeten,
    Steven
    Als de kat van huis is...
    ...wordt de melk zuur
    www.houtentiek.be

Arco denkt zelf van wel. 280x90 is een maat die ze zelf ook aanbieden: http://www.arco.nl/images/Factsheet/...eet%202012.pdf

Ah, dat had ik nog niet gevonden, bedankt!

Steven
    ...wordt de melk zuur
    www.houtentiek.be

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Als ik de tekening goed interpreteer zit er in de lange zijde een stalen stang of kabel. Die kan je aanspannen en zo een lichte doorbuiging corrigeren. Ook bij een wisselende belasting kan je het corrigeren. Het enige dat ik me afvraag is hoe gevoelig die afstelling is. Als je voor elk bijgeplaatst bord of wijnglas moet gaan sleutelen lijkt het me toch wat onpraktisch.

Ik denk dat het vooral te maken heeft met spanning steken onderaan (het is trouwens een draadeind volgens mij),waardoor het doorbuigen verhinderd wordt.
    Misschien is er af en toe een (seizoensverbonden) sleutelmoment nodig, maar denk dat dit op zich wel meevalt. Denk niet dat de afstelling supergevoelig is, zou inderdaad onpraktisch wezen .

Groeten,
    Steven
    ...wordt de melk zuur
    www.houtentiek.be

image.jpg
    Is dat span systeem niet het zelfde als in de hals van een gitaar?

Daar wordt het gebruikt om de spanning van de snaren te compenseren.
    Laatst gewijzigd door TH0M; 15-02-13 om 22:26.

Forum Rechten