Bijzonder hout

Bep

Actieve deelnemer
27 sep 2010
199
1
Dit stuk vond ik langs de weg en dacht..... wie weet wordt het wat.

vaas 4.jpg

vaas 2.jpg

vaas 1.jpg

Groeten Bep
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Prachtige tekening en soepele vorm. Nu doorzetten naar 5 mm wanddikte?????????
Heb je hem eerst uitgeboord?
Laat je hem even zien als ie klaar is (met LBH en afwerking)?
vr.gr. Jan Pranger.
 

Bep

Actieve deelnemer
27 sep 2010
199
1
Doe ik Jan....
Ja precies 5mm...... :)
Ik doe mijn best
Wat gebruiken jullie voor beitels om uit te hollen?

Gr Bep
 

Bep

Actieve deelnemer
27 sep 2010
199
1
Ik heb geen idee wat voor hout het is, de bast was glad. Een mooi stukje hout....
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Inderdaad Bep gewoon met de schalenguts of met de Duitse gutsen, die ik meest gebruik. Zorg wel, dat ze goed scherp zijn en stevige steun tegen de beitelsteun anders kan de beitel vanuit het "luchtledige" gedeelte gemakkelijk sporen strekken, zoals op foto 2 al te zien is. Gelet op de zwakke plekken in het hout is het niet onverstandig een stevig tape om de hals van de vaas te wikkelen en/of vastpakken in een bril. Veel succes!
vr.gr. Jan Pranger.
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.319
191
Gem. Winsum (Groningen)
@Bep: Ik heb niks met hout draaien (sorry -:) ), maar... als je zo'n stuk hout onder je handen tot een verrassend resultaat ziet worden zal er een vonk in je overspringen, denk ik. Het gevoel dat een donkere-kamer werker heeft als het beeld verschijnt in het ontwikkelbad. Dat gevoel riepen de mooie plaatjes van je werkstuk bij me op. (Ik had vroeger een donkere kamer, vandaar)

klaas0639
 

malefe

Actieve deelnemer
29 sep 2009
88
0
Idd mooi stuk hout,leek mij op het eerste zicht beuk te zijn maar kan me volledig vergissen natuurlijk.
 

Bep

Actieve deelnemer
27 sep 2010
199
1
Nee beuk had ik zelf wel herkend.
Maar bedankt voor het meedenken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.