Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

Onderwerp: Bijzonder hout

Bijzonder hout

Dit stuk vond ik langs de weg en dacht..... wie weet wordt het wat.

vaas 4.jpg

vaas 2.jpg

vaas 1.jpg

Groeten Bep

Hoe ga je deze noemen? "Predator"? Wel een prachtige tekening in dat hout zeg!

Prachtige tekening en soepele vorm. Nu doorzetten naar 5 mm wanddikte?????????
    Heb je hem eerst uitgeboord?
    Laat je hem even zien als ie klaar is (met LBH en afwerking)?
    vr.gr. Jan Pranger.
    http://www.arstorno.nl [b:3c68c353]"hout-vormen"[/b:3c68c353]

Doe ik Jan....
    Ja precies 5mm......
    Ik doe mijn best
    Wat gebruiken jullie voor beitels om uit te hollen?

Gr Bep

Wat een prachtig stuk hout zeg met een geweldig mooie tekekening. Voor uithollen gebruik ik een schalenguts of de easy woodtool.

Een heel mooi stuk hout. Wat is het? Misschien cypress?
    Uithollen doe ik net als Jan met de schalen guts en voor dieper
    uithollen de Hamlet big brother.
    Succes verder.
    Vr.gr. Nico Oosthoek

Ik heb geen idee wat voor hout het is, de bast was glad. Een mooi stukje hout....

Inderdaad Bep gewoon met de schalenguts of met de Duitse gutsen, die ik meest gebruik. Zorg wel, dat ze goed scherp zijn en stevige steun tegen de beitelsteun anders kan de beitel vanuit het "luchtledige" gedeelte gemakkelijk sporen strekken, zoals op foto 2 al te zien is. Gelet op de zwakke plekken in het hout is het niet onverstandig een stevig tape om de hals van de vaas te wikkelen en/of vastpakken in een bril. Veel succes!
    vr.gr. Jan Pranger.
    http://www.arstorno.nl [b:3c68c353]"hout-vormen"[/b:3c68c353]

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    @Bep: Ik heb niks met hout draaien (sorry - ), maar... als je zo'n stuk hout onder je handen tot een verrassend resultaat ziet worden zal er een vonk in je overspringen, denk ik. Het gevoel dat een donkere-kamer werker heeft als het beeld verschijnt in het ontwikkelbad. Dat gevoel riepen de mooie plaatjes van je werkstuk bij me op. (Ik had vroeger een donkere kamer, vandaar)

klaas0639

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bep Bekijk Berichten
    Ik heb geen idee wat voor hout het is, de bast was glad. Een mooi stukje hout....
    Zou het niet gewoon appel kunnen zijn? Hoe dan ook een mooi stukje hout!

Forum Rechten