Schuurpads blijven niet op Bosch Blauw GEX 125/1

samuelb1002

Actieve deelnemer
25 feb 2011
59
0
Hey


Ik heb net een doos van 50 klingspor schuurpads gekocht type PS22K voor 125 mm diameter machines.


Ik weet niet of jullie dezelfde ervaring hebben maar op mijn Bosch Blauw GEX 125/1 schieten ze er na 5 min allemaal af als een frisbee. Mijn schuurschijfje van de brico zijn van een ander merk en blijven veel beter zitten.


Heeft iemand dezelfde ervaring en een tip om het op te lossen? Of mag ik mijn 45 resterende pads in de vuilnisbak droppen.


thanks,

Samuel
 

samuelb1002

Actieve deelnemer
25 feb 2011
59
0
Hey


Toestel is nog geen twee maand oud, en de bijgeleverde pad blijven perfect zitten. Alleen die klingspor gaan eraf.


Samuel
 

peterderooij

Actieve deelnemer
7 sep 2008
584
0
Waarschijnlijk is het geen goede kwaliteit óf is het klitteband niet compatible (ja er zijn verschillende soorten klitteband die niet allemaal even goed aan elkaar hechten)

Als er op de verpakking staat dat de pads geschikt zijn voor Bosch machines, of als dat verteld is toen je ze kocht kan je ze natuurlijk retourneren en heb je recht op teruggave van het aankoopbedrag.
 
Laatst bewerkt:

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.319
191
Gem. Winsum (Groningen)
Ik heb soortgelijke ervaringen met Fein Multimaster. Ik gebruik "originele" pads en zolen van Fein. (Ben overigens niet ontevreden over dat merk. Dat is geen punt). Maar misschien wacht ik te lang met vervangen van de zool. Als dat de oorzaak is valt me de levensduur van de zolen tegen. Ik had hogere verwachtingen toen ik het aanschafte.
Ik heb het niet echt in gebruiksuren bijgehouden en kan het dus niet kwantificeren. En heb ook niet echt ervaring met andere merken.



met vr. groet,
klaas0639
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Hoi Klaas, wat schuur jij er dan mee? Dit ding is bedoeld voor kleine hoekjes he, als je er grotere oppervlakken mee gaat schuren zijn je pads idd zo op. Te hard drukken is ook een oorzaak van harde slijtage.
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.319
191
Gem. Winsum (Groningen)
Dat zal het zijn. Toen ik de Fein machine kocht realiseerde ik me die beperking niet. Het is mijn enige schuurmachine en inderdaad, ik gebruik hem ook voor grote vlakken.

Pas geleden gebruikte ik op de meubelmakerscursus een vlakschuurmachine die daarvoor was bedoeld. Een openbaring voor me-:)


Mvg

klaas0639
 

peterderooij

Actieve deelnemer
7 sep 2008
584
0
@jpandriesse, @klaas0639
De vraag van samuelb1002 gaat niet over het verslijten van de pads maar het loslaten van het klittenband :p
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.